Thursday, March 24, 2011

Percubaan Membunuh Diri KBMALL

Pagi tadi sewaktu BW... terjumpa video anak gadis yang mencuba nak bunuh diri..
Aku tak tahu masalah apa yang membuat dia nekad nak terjun bangunan tu...
meh sini aku nak nasihat sikit! cik adek... kalau nak terjun.. jangan cari tempat ramai orang...
baik ko pergi terjun kat tempat-tempat sunyi.. biar orang tak nampak yang ko nak mati...
bila orang tak nampak, senang la kerje ko nak terjun ke.. nak lompat ke..nak hape ke...
kan ko dah menyusahkan orang nie.. nak hangkut ko naik atas..ko bukan budak kecik lagi!

kalau ko yang jatuh tak pelaa.. memang nak bunuh diri pun.. tapi klu bomba tu yang jatuh ape kes?
tak ke rase bersalah? *urk??? menggalakkan pulak!* aiseymen! tapi korang paham-paham
la maksud aku... bukan aku suruh.. tapi kalau rase dah lame idop, dah cukup amal..
tak takut mati.. buat lah! ko ingat mati tu senang? lagi sengsara ade laaa... silap aribulan
tak terima dek tanah... kang ko tergantung tak gi mane-mane.. tu yang jadi pontianak sundal malam..
tu yang ade kes Mak Lampir... ade pulak cerita Jangan Pandang Belakang... kan? kan? kan?

sebelum pape meh sini rapat-rapat dekat-dekat aku nak bagi tahu yang tak tahu ni...
Adik-adik, pakcik makcik, ibu bapak, atok nenek... membunuh diri tu BERDOSA!
semua masalah ada jalan penyelesaian...bukan dengan cara membunuh diri...faham?
kalau tak paham meh sini aku tampo laju-laju..biar betol sikit kedudukan otak tu...
bagi yang nak tengok video tu boleh la (click sini....)

*hargailah nyawa kamu yang sememangnya hanya ada 1.

6 comments:

Aidil syukor said...

isy2 ape la nk jd ngn manusia yg x tau nk bersyukur dgn pemberian nyawa yg telah diberikan oleh Tuhan...suke2 je ade niat nk cabut nyawa 2 dgn kemahuan diri sndiri...kalo ia pn tekanan ngn kehidupan didunia jgn la ade cubaan smpai nk bunuh dirikan...patutnye bnyk2 dekat kn diri ngn Tuhan ketika jiwa di dlm kacau bilau...sesungguhnya Tuhan suka pd hambanye yg suke mendekati n mengingatiNya ketika di dalam kesusahan mghadapi dugaan dlm hidup..

sora said...

mengikut pendapat aku lah, budak ni sangat kurang akal dalam otaknya. dan betul cakap anda. kenapa tak terjun ditempat2 yng tak ramai org? kesian Allah dah bagi nikmat hidup kat dunia tapi tak hargai. kalaulah mati, dosa takkan diampun tu.

Eyqasara said...

@Aidil Syukor: masalahnyekan, dorg jenis yg tak suka nak pikir cara terbaek... nak mati pulak yg diingtnye.. nak kte beramal jgn harap laaa... amal kite2 ni belum tntu diterima...

Eyqasara said...

@sora: mmg otaknye agak kurang... tak bley nak pikir dengan baik...

cik anumrosli said...

ahaa.anum pon ada tjumpa jugek vdeo ni.membe share at FB.tgin na tgok.tapi BB cam siputbobbimabuk.tadapet la na tgok.huu.heran -_-'' orang len yang tamaw mati lagi tapi terpaksa akur sebab penyakit.yang sihat2 ni gatai2 na cabut nyawa sendiri.hurmm.dunia2

Eyqasara said...

Anum: right dear... susah betul dengan org yang tak bersyukur ni... orang lain berebut2 nak nyawa.. dia nak buang.. adess...

 
;