Sunday, March 27, 2011

Niat Ingin Membantu Ayah Terbantut bila.....

sejak 2menjak ni terlalu perit dugaan idop...lepas satu, satu masalah... tak pernahnye kurang...mood aku nak berblog pun luntur habis...sebab dah tak adayang nak menyokong perkembangan blog ni...sape pun dah tak peduli...nak,nak plak orang yang pergi tu adalah penyokong kuat blog ni...ntah laaa...ade ke orang nak baca entry dan blog sampah macam nie?

kakak aku baru je accident last saturday.. jatuh dari moto...niat si anak nak membantu si ayah tertunda setelah terjadi hal ini~~

Kasihan aku melihat wajah tua ini... dia lebih suka menaiki skuter eliet untuk ke tempat kerja...katanya senang hendak bergerak cepat berbanding kereta. Malang tidak berbau apabila moto yang dinaiki rosak ditengah jalan..dia tetap berkeras hati dan menaiki teksi ke tempat kerja yang jaraknya dari rumah hampir 100 km..waktu pulang dia menaiki bas..sukar agaknya menaiki kereta ke tempat kerja... katanya banyak kos dan resiko untuk jem ke tempat kerja sangat besar. Dia berniat untuk ambil motornya yang tersadai di Bukit Beruntung.

Ayah: Along, boleh tolong ayah tarik motor tu untuk bawa ke bengkel tak? Ayah dah tak lalu nak bawa kereta tu gi kerja.. lambat...kos pun banyak.

Along: Boleh ayah...tak da hal la...bila nak pergi ni?

Ayah: Jap lagi lah..boleh? along nak kuar cari barang kawen bila?

Along: esok. Nanti yusof (tunang) datang ambil kat rumah je.

Ayah: Okey la tu.. siap la cepat..cepat sudah, boleh balik awal..dapat rehat...

ayah tersenyum melihat anaknya senang ingin membantu.
-
-
beberapa jam kemudian aku membuat panggilan telifon pada ibu kerana mereka terlalu lama ke kedai. aku tersentak bila mendengar khabar mereka di hospital menunggu kak long di bilik kecemasan. Ibu memberi tahu bahawa tali yang diikat pada motor telah terbelit di tayar motor sehingga menyebabkan dia terguling dan terseret di atas jalan raya. Kereta yang dipandu difahamkan tidak la dipandu laju, tetapi kecuaian along sendiri yang mengendurkan tali yang diikat pada motor.

2 comments:

Aidil Syukor said...

erm byk2 bersabar ye twin...kdg2 dlm hidup ni kite diuji ngn pelbagai dugaan..hope tabah ye....twin doakan supaye akak twin cpt sembuh ye...amin..

EYQASARA said...

aidil Syukor: insyaAllah.. mekasih atas sokongn twin..

 
;