Tuesday, March 8, 2011

AKU DAN WANITA! *bukan ke aku wanita?*

Tengok kiri kanan depan belakang... fussshhhhyyooo! keliling orang dewasa...
eyqa? baru umur 20 tahun... budak hingusan lagi...
jalan pun terkedek-kedek bawak buku dengan payung gi kelas...
itu beberapa bulan lepas! sekarang bawak hand beg gi pejabat...
terasa dah bekerjaya... hihihi... walaupun sebenarnya latihan industri semata...
uhuks! kadang-kadang nak tergelak bila berada di situasi ini.

situasi pertama

beratur salam dengan saudara mara...dengan jiran tetangga bila hari raya...
nak balik dah... tengok makcik pegang duit raya.....dalam hati...
*wah! duit raye! hihihihi*
sampai turn! salam je? duit? ooouuuuhhhh mula terdetik...
aku dah besau rupenyer... dah tak dapat duit raye... hihihi...

situasi kedua
pergi ke kedai untuk membeli belah...
kedai pakaian terutamanya...sampai di shopping complax!
satu suara menyapa... "akak nak baju jenis macam mana?"
adesssss.... -.-" terase semakin tua....

situasi ketiga
berkunjung ke rumah teman taulan ibunda,...
tengok makcik-makcik wat hantaran untuk kahwin anak mereka...
tolong-tolong la sikit kan....ringankan tangan... tiba-tiba terdengar
"besar dah eyqa tu ina....bila nak kawin tu?"
hoh??? dah boleh kawin da aku nie... isk! isk! tua dah rupenyer...

situasi keempat
apabila ke pantai bersama sanak saudara...
bermandi manda...dulu, aku yang sentiasa dijaga...
sekarang ayah dan ibu minta aku untuk jaga adik....
bawak adik tukarkan baju... ouhhh... benar-benar terasa dewasa....

situasi kelima
SELAMAT HARI WANITA SEDUNIA!
semalam hari wanita? ada orang ucap kat aku....
fuuusssshhh!!! dah wanita aku rupanya...
semakin besar dah meningkat usia.. siapa sangka?
baru semalam rasanya menjadi kanak-kanak 
yang suka merengek nak berjalan dan gula-gula...



5 situasi yang menunjukkan bahawa aku benar-benar dah boleh dianggap 
DEWASA! tetapi...adakah pemikiran aku DEWASA seumur ku?
korang pun macam aku ke? hhhmmm~~ jelas! bukan jeles! JELAS okey!
UMUR dah semakin meningkat tetapi USIA dah semakin pendek..
FAHAM? "renung-renungkan! dan selamat beramal!"


*sememangnya aku berbangga menjadi wanita dewasa... kihkihkih!

2 comments:

Aidil syukor said...

ok twin...selamat mymbut ari wanita sedunia...:)...hope perubahan dari alam remaja ke dewasa betul2 akn mmberi twin perubahn yg sgguh besar utk mnjd seorg wanita yg dikagumi n matang dari segala aspek x kire kehidupan di dunia maupn akhirat...same2 la mnjd seorg wanita yg mmpu mggapai kedua2 nye sekali yep..:)ok ni je dulu,...truly,dr twin...ngee~`~:)

Eyqasara said...

mekaceh twin!!! ;)
erm... twin.. u laki2 laaahh.. mane ley same2.. hihihi...

 
;