Thursday, March 17, 2011

Cermin Mata Hitam dan Kita!

Ramai yang suka bergaya dengan cermin mata hitam?
kat kedai pun berlambak-lambak jual... sampai ada harga yang RM 10 je...
murah kan? tapi kualiti? sape tauu angkat kaki?
okey! melampau aku gurau.. tak der lahhhh...

pagi tadi aku nak g keje.. nampak sorang makcik tua...chinese... naek basikal
pepagi.. aku tak tau tujuan mengape kenapa berapa kemana dan siapa...
tak tau dia nak g mane dengan naek basikal punyelah sempoi pakai cermin mata hitam.
aku tengok keliling..atas tepi kiri kanan... kot2 cahaya matahari dah tegak atas kepala kan?
tapi awal lagi.. baru jam 7 lebey.... nak kate cerah sangat tak....
mula terfikir... *amboi aunty..pepagi dah melaram naek basikal*
kalau dia dengar mau dia geleknye aku pkai basikal tuh! hihihihi...

semalam pulak! aku balik dari keje...naik bas.. almaklum lah! berdikari.. cewah!
dari atas bas memerhatikan sekeliling.. dah jam 6 lebih.. matahari pun
dah nak masuk tdo dah.. *aisey ayat!* aku terpandangkan jejaka yang.. 
bley laaa... aku tak sure orang datang dari mane.. sempoi je dia...
pakai suar jean koyak2.. *xsuke!* rantai belit sane sini mcm kene gari pun ader!
pkai speck mate itam..naek bas je weh! dah la nak malam plak! matehari pun nak terbenam dah!
nak kate sakit mate elok je aku tgok bila dia tempek speck tu atas kepala...
uissshhh...agak2 nak melaram.. tapi lantak laaa.. ade aku kisah?

yang aku nak bagi tahu nie.. cermin mata gelap yang korang pakai tu kalau yang
berkualiti okey jugak.. tapi ade yang tak berkualiti yang boleh merosakkan mata.
straight to the point.. jangan la beli ikut cantek dan nak bergaya sahaja.. tau tak
spect yang tak berkualiti boleh menyebabkan kerosakan mata?
 meh aku tunjuk kat korang... kesan buruknye...

1-Pening
2-Silau semakin teruk
3-Keletihan mata
4-imaej tidak sekata

korang nak ke mata rosak? benda laen aku bleh la beli yg ciplak.. *kantoi!*
tapi bab spect aku mmg cari yang berkualiti supaya aku tak terguling tepi jalan 
sebabkan pening kerana penggunaan spect tu... mmg cantek..tapi resiko mmg chantek wooo...
biar la kuar duit ckit kan.. jangan la jadi kedekut macam haji bakhil okey... hihihi..
tu jer.. wa chhhaaauuu! 

*rasenye sume orang tau cermin mate tu mcm mane...tak yah la upload gmbar..

4 comments:

Sophie Al-yahya said...

wahh yeke? baru tahu ni..

Eyqasara said...

yep sophie... bhaya tau.. so, jgn beli cap ayam eak.. hihihi.. *ade ke cap ayam?* :P

.::cintabungablogspot::. said...

hiii dear...
ade tag utk kamo ^^


http://ikmalira87.blogspot.com/2011/03/give-away-ibu-hebatkan-shaklee.html

Eyqasara said...

insyaAllah cintabunga... eyqa join yep... ;) mekasih tag....

 
;