Tuesday, March 22, 2011

Dari Satu Sudut Ben Ashaari Terkenal

Bukan BODEK! *amaran keras disitu* aku nak buat satu entry mengenai beliau..
bukan blogger pun yang tanya..tapi orang yang tak melibatkan diri dengan blog yang tanya
Siapa Ben Ashaari? aku dulu pun tak tau sape en badan ketak nie.. 
tapi sekarang aku boleh jawab dengan bangganya... *ewah! macam aku pulak en. ben.. ahaks!*
Aku online tak sah kalau tak jenguk blog beliau...sehingga aku sendiri teruja 
untuk mengikuti segmen-segmen yang dianjurkan...ada pulak suara bertanya
"Ben Ashaari tu artis ke? tak kenal pun"

aku tersenyum meleret sambil angkat kening ala ziana zain!
Aku bercerita tentang beliau pada yang bertanyakan aku...dengan bangga menjawab
"DIA blogger populer...terkenal dengan blognye yang sempoi" fuhh! berasap telinga en ben dengar...
Di mana, bila, siapa, berapa... macam-macam ayat dan soalan yang ditujukan...
*terase macam artis kejap! hadoi! banyak soklan!*
Aku kenal Ben Ashaari bermula dengan sepotong ayat ini...

"aku pun tak faham kenapa orang suka sangat masuk blog Ben Ashaari tu, 
bukan ade ape pun...entry biasa je aku tengok!"

aku ni dulu, bermula langkah dan blog pertama aku jejak blog irine nadia...
aku kagum cara dia menyampaikan cerita..bila aku mula berblogging aku mula kenal
blogger yang bernama sophie al yahya.... aku baca dan baca aku terbaca entry beliau
tentang header yang dibuat oleh En. Ben. Aku tak kisah lagi.. buat tak tau jer...
sampai la aku jumpe komen sedemikian (di atas). Aku rase melonjak-lonjak nak tau
siapa BEN ASHAARI...?? kenapa orang ramai berkata tentang beliau?
Aku tak tahu url blog dia.. aku pi la kat Pakcik Google dan akhirnya aku tau dia blogger...
aku baca blog tu dan mula tekan butang "follow" menarik! simple dan banyak benda
yang dia ajar untuk blogger baru macam aku... dari hari tu sampai sekarang aku baca
setiap entry dia.. kalau line ternet tak macam labi-labi aku akan komen dengan senang ati!
*cis! cakap macam aku sorang yang komen*

tapi tu laaaa... aku masih tertanya-tanya kenapa mesti ada blogger yang busuk ati
dengki mendengki dengan blogger lain? akhirnya aku jumpa jawapan dekat blog
en Ben ni juga... tau kenapa? sebab en. Ben pandai mencuri hati blogger untuk baca
entry beliau... teknik beliau yang berinteraksi dengan blogger lain tu unik!
percaya lah! tak ramai yang berani buat.. aku pun takut! sebab takut tak berjaya
dan orang lain gelakkan macam syaitanirojim...nak je aku lempang sekor-sekor...
but.. ITULAH DUNIA BLOG... 

*to en. Ben... bukan nak bodek.. tapi satu cerita mana eyqa kenal en. Ben

2 comments:

fizalinolie said...

Betul tu. Blog Abg ben sempoi, tapi penuh ngan ilmu dan biasalah manusia yang mempunyai hasad dengki pasti tak senang duduk dgn kejayaan org lain...

EYQASARA said...

Fizalinonie: betul tu.. sadis betul dengan insan yang asik nag hasad dengki je memanjang...

 
;