Wednesday, April 27, 2011

Komen realiti TV!

Aku tengok Mentor.. sebelumnya aku tengok AF.. Sebelumnya pulak tengok Maharaja lawak.. wuuuu.. berturut beb.. ni aku nak komen berdasarkan pandangan.

Maharaja lawak- aku rasa kan, dorang patut tukar la masa bersiaran tu.. bukan ape.. tengah malam sangat laa.. 10 pm.. mata aku pun dah bengkak tunggu. Dorang wat hari jumaat. Almaklum la, bukan masa cuti kan? aku dok bukan kat pantai timur. Jumaat tu balik keje memang penat ya ampun. 

Lepas tu nak tunggu sampai kol 10 pm baru start bersiaran, 9.40 mata aku dah lebam berair-air mangantuk. Kesannya bila baru dua tiga persembahan, aku dah lesap dodoi dek lena.. hampeh! terlepas sesaja. Nak plak starting biasenye dorang letak orang yang tak beberapa nak ade potensi sangat. Aku nak tengok pun lesu aje.. huhuhu..

AF pulak! - ni memang aku tak puas hati tahap gaban lah! aku rase memang tak patut komen dari pihak juri malam tu. Terlalu kasar bahasa. kalau ye pun nak gugurkan, kene lah jaga hati pelajar-pelajar tu.. kalau ye pun tak suka, tak payah la cakap sampai melampau-lampau. 

Student pun jadi down bila dengar kritikan tu. Dari ok trus ko. Aku tak berape bekenan dengan cara pengkritik ni kritik. menjatuhkan air muka orang betol...! maruah orang beb!!! jangan lah sesuka hati buat macam tu.. buat seketika letakkan diri anda di sudut mata mereka... hampeh!

Mentor- Yang ni aku memang tak de masalah la.. sebab aku suka sistem dorang dalam pengendalian rancangan ni. Betul-betul sistematik. no wonder la kenapa mentor lebih menyerlah dari bintang realiti lain. Ade kekuatan tersendiri. Mentor dan protoge pulak semakin meningkat markah-markah dan prestasi.. thumbs up 4 uols! Bagus! hope kekalkan.

*aku komen bukan nak tunjuk pandai tapi dari perspektif mata aku.

2 comments:

riza said...

setuju part mata bengkak berair²...hahaha...sangat la x larat menunggu....nasib baik ada ulangan...heheheh...

EYQASARA said...

Riza: Nasib ade ulangan kan? hihi.. klu tak pakat lebuh je laaa.. :)

 
;