Tuesday, April 5, 2011

ABPBH buat orang panas telinga

seminggu! aku pasti seminggu selepas ABPBH tu masih lagi peminat-peminat belum puas memuji-muji artis kesayangan mereka yang menang kelmarin tu.. aku pun nak ucap tahniah jugak kepada yang menang-menang ni.. Alhamdulillah rezeki korang.. yang tak menang tu mungkin bukan rezeki korang taun nie.. *ewah! cakap "korang" tu macam kawan aku plak!*

Tapi tu laa.. telinga aku ni berdesing jugak dengar ada yang tak puas hati.. naik juling jugak biji mate aku ni baca ketidakpuasan hati mereka terhadap keputusan tu yang dilepaskan sesuka siki dimana saja.. ayatnye.. "kenapalah sipolan yang menang..kenapa bukan bla..bla..bla..bla..." erk?? tak baik tau.. tu dah rezeki dia.. biar lah.. korang nak merungut kenapa? korang mengundi tak cukup banyak dari peminat dia mengundi.. so, "ssshhhh" diam je okey?

Bila aku terkenang benda ni.. aku terdengar seseorang bersuara.. sentap mek aku dengar dia cakap macam nie.. walaupun bukan aku yang cakap, tapi bila orang berpengalaman tego, sentap bro... tau dia cakap ape? " perangai dia je yang buruk..lakonan dia bagus..sapa kita yang nak mengkritik.. tu dosa antara dia dengan tuhan.. sekarang ni, bila kita mengumpat dia, dosa kita dengan dia.. harus minta maaf.." perghh! berdesing telinga aku dengar.. betul ape orang ni cakap.. aku terfikir jugak.. huh! kat sini nak minta maap la ye kalau ade sesiapa yang terasa hati kalau aku mengutuk korang.. *insaf jap!*

*siapa kita nak mengadili baik buruk orang?

4 comments:

Zanna Orked said...

Hahaha. Biasalah tu mek. Nama pun MANUSIA kan? hehehe. (: Mek, nak banner.

ZIEMA said...

HIHIHI...
tapi kan kdg2 kisah peribadi dorang pun affect kerjaya kan??

macam fasha sanda tu..
tp nk wat cmne.. dh rezeki dia :)

EYQASARA said...

Zanna Orked: hehe... manusia tu mmg... cis! aku terasa jap.. aku kan manusia jugak.. tak pernah lari dari wat silap.. huhuhu.. :D

EYQASARA said...

Ziema: Betul tu.. mmg bg kesan.. silap2 aribulan bungkus periuk nasi dia.. hope dorang sentiasa kuatkan hati dlm tempuh dugaan idup nie.. :)

 
;