Wednesday, April 13, 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH



AYAH..lelaki yang bernama ayah itu yang telah banyak mendidik aku. Dulu waktu kecil sedari aku lahir ,dia yang menguruskan aku segala-galanya di waktu malam kerana tak mahu menggangu ibu.

Dia telah mengajar aku erti berdikari. Dia biarkan aku pergi ke sekolah tadika seumur 5 tahun sendiri di hari pertama tanpa ditemani sesiapa pun. Dengan sikap ayah sedemikian, hari ini aku menjadi seorang yang berani.

Aku bangga dapat naik ke pentas bersama ayah untuk menerima anugerah pelajar terbaik dalam pelajaran masa tingkatan 5. Ayah mencium dahi aku.Bergenang air matanya. Aku bersyukur dapat membanggakannya.

Hari ini, ketika aku melanjutkan pelajaran di menara gading, ketika aku mengikat perut kerana tiada duit, tapi naluri seorang ayah, dia tahu yang aku tiada duit. Dia hulurkan wang walaupun aku tahu dalam poketnya tak seberapa. Dia meredah hujan dan panas untuk naik motor ke tempat kerja semata-mata menyimpan wang untuk aku TERIMA KASIH AYAH! ;(

1, 2, 3,done! bawah ni jawapan no 4!

1st eyqa lum kawin dan tak tahu cara terbaik. Tapi yang eyqa tahu, ayah eyqa didik eyqa dengan selindungkan segala kemewahan dan mengajar eyqa erti berdikari. Tak pernah bagi muka dalam semua bab. Dia amat tegas dalam pelajaran dan ketegasannya itu menjadikan aku MANUSIA.

*angah sayang ayah!

20 comments:

Fuuyooh said...

salam .. pak aji datang tawaf cni .. hehe

lagu khas untuk ayah :

http://www.youtube.com/watch?v=H8a43fgs26I

☀ Izzaty Hedry☀ said...

singgah c ney baca entry huda..:)


http://cekedismanis.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

fashah84 said...

salam...

ayah segalanya buat kita...tiada duanyer..

MyMye MyMya said...

Singgah baca entri awk ...:D

bersama kak Es said...

sound like Eyqa ni betul2 anak ayah :)

Dekcik said...

singgah lah blog dekcik..
bce ngah penuh hayati..

http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

NiSha said...

betul la kan.. abah ni mmg ade naluri yg dpt rasa bila ank dia tak makan @ dalam kesusahan..

mas saari said...

singgah baca entri tentang ayah!
begitulah pengorbanan seorang ayah..

Hazrina Erin said...

ayah adalah yg terbaik!^^

mari2 singgah^^
http://whenisaidsomething.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

EYQASARA said...

Fuuyooh: Thnx.. wa? mcm menarik je lagu tu.. hihihi...

EYQASARA said...

Izzaty Hadry: Thnx ye sudi singgah.. :)

EYQASARA said...

Fashah84: Salam.. betul tu.. dia ketua keluarga... segalanya selepas ibu.. :)

EYQASARA said...

MyMye MyMya: Thnx sudi singgah..

EYQASARA said...

bersama Kak Es: hihihi... mmg anak ayah pun.. hihihi.. :)

EYQASARA said...

DekCik: insyaAllah... :)

EYQASARA said...

NiSha: Yup.. ur right... :)

EYQASARA said...

Mas Saari: Thnx sudi singah.. :)

EYQASARA said...

Hazrina Erin: Thnx singgah.. InsyaAllah tgukan balas kunjungan... :)

Cik Cempaka said...

sronoknya bila ayah ada bersama meraikan kejayaan awk..^^

fRaMe+LenSeS said...

tade yang lebih tacing dari kisah Ayah dan Mama.

Nadh sayang ayah nadh jugak.. ;)
Salam singgah salam ziarah dari nadh..
kita jadi anak soleh solehah untuk Ayah ye. yang mendoakan kebahagiaan depa dunia dan akhirat..

Nadh datang melawat ni.. ;)
kisah anak Ayah Budak Nakal

 
;