Monday, April 11, 2011

Budak Zaman Sekarang Tak Tahu Malu!

TERKESIMA! tu ayat yang boleh aku ungkapkan. Aku dah naik bas ke tempat kerja hampir 6 bulan. Dalam masa 6 bulan tu, macam-macam gelagat aku jumpe. contoh macam gambar di bawah ni. Tentang anak-anak gadis dan teruna masa kini. Cis! bahasa skema. Tak suka lah! tak mesra alam. Aku nak bagi selesa dan semua orang boleh membayangkan apa yang aku bayang.

Sampai kat stesen bas aku terpandang 3 pasangan yang berkepit. Laki bini tu lantak lah! Tapi ni budak sekolah. Si pompuan pakai tudung sekolah yang bercelana..ups! silap! -.-" berlencana. Hadoi!! dah la berkepit macam pasangan bercinta kat Bali! okey boleh nampak gambaran tu? berkepit tang pinggang, kepala, tangan. Pergh! panas je aku tengok. Tak payah la nak berpeluk-peluk kat situ.. geli tau! fadup je aku tengoknye. Kalau adik aku macam tu memang aku sekeh-sekeh kepala dorang sampai naik telor atas kepala tau! biar macam flowerhorn!




Agaknye orang yang kat stesen bas tu pun naik juling bijik mate tengok gelagat dorang ni kan? Aku naaaaak je pergi kat situ dan jerit " KORANG INGAT NI TEMPAT MAKSIAT KE WOI! " tapi tu laah! aku ni hanya insan biasa. Hanya mampu menanganinya dengan niat memperingati kepada yang lain dan beristighfar. Adik-adik sekalian, jangan buat mende tak senonoh yep.. kalau rase nak conteng arang kat muka ibu bapa, nak mereka tanggung malu, buat lah! tak cium bau syurga korang tau..! Dan kepada mereka-mereka yang lain, berpesan-pesan lah okey? Berbatas la pergaulan tu. Jangan sampai mengundang jijik di hati dan di mata orang yang melihat perbuatan anda. Nak buat dosa jangan nak melibatkan orang lain okey?

*gambar tak clear? biase laa... gambar curik! paparazi pun gambar bukan clear mcm org buat photoshot btol? ahaks!

14 comments:

Axie04 said...

MEMANG BENCI NGAN BUDAK2 CAM NI
RASA NAK SEKEH JE
HAISH ROSAK MATA JE

EYQASARA said...

Axie04: Waaa.. marah betoi tu.. hihihi.. tapi mmg betoi ckp axie tu.. eyqa pun benci dgn budak2 yg prangai mcm ni.. mencemar.. ;(

ZIEMA said...

memang pun tak suka..
rasa nk bg ceramah je kt situ..err geram!!!

hope kite x cmtu kn? :)

Noriz said...

astaga...tu la budak skang kan...malukan family jek

EYQASARA said...

Ziema: kalau jumpe bg je ceramah dpn2 biar dorang malu.. hihihi... tu laa.. hope kte dan kluarga kte tak de yg mcm tu.. mntak simpang..

EYQASARA said...

Noriz: btul tu! memalukan sungguh.. payah btol nak didik dak sekrg ni..

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

heshh....!

nikaviolet said...

mmg pown...budak2 skng mmg mcm tu..geli mata tgk...loya tekak nie....dorg tak tau hidup ni pnjng lagi.....ade bnyk bnde lagi nk pikir dripada wat bnde tak senonoh tu..


adui emo pulak...hehe tapi mmg tk suke tgk...

EYQASARA said...

ctiey: relax..relax.. hihihi..

EYQASARA said...

nikaviolet: eyqa pon tak suke tgoknye.. tmbah dosa je.. hihihi..

nelly said...

selalu nampak macam ni .
=='

Pasha Ping Pong said...

ai..senget2 ko amik gmbr ye marie?
xD

EYQASARA said...

Nelly: Sb ramai dah tak tahu malu.. huhuhu..

EYQASARA said...

Pasha: Almaklumlah gambar curik! ihihi.. nasib baik la tak clear sgt.. klu tak mau aku kene saman coz amik gmbar tak da kebenaran.... hakhakhakhak...

 
;