Thursday, January 13, 2011

CINTA hati seorang PERINDU kepada HATI BATU!


salam uuoolllsss....

entry kali ni pendek! TAPI bermakna....
aku nak tujukan khas buat insan yg istimwa dlm hidup aku...
siapa yg istimewa tu aku xnak la citer kan...
Aib org...xnak la aku sebarkan....
tp dia seorg kakak yg rapat dgn aku...
serba serbi cinta dan pertemuan mereka aku tahu....

entry berkisarkan percintaan si gadis bersama si jejaka...
APA NAK JADI???
bila si gadis setia bagai nak mati!
si jejaka plak buat hal mcm xder hati!
Patot ke sume ni??? org mcm ni mmg xlayak di sygi...

Org yg mcm ni jugak.. kalau tak ade depan mate,
sibuk dok mencari...kalau belum dapat,
tackle selagi boleh..smpai sanggup dari utara pergi selatan!
bla dah dapat, jgn kate timur ke barat,
depan ke blakang yg jarak 1 meter pun belum tentu nak!
mcm ni ke CINTA SEJATI????

Apekejadahnyer ditinggalkan selama berbulan2 tnpa khabar berita???
Paling kurg bagi la sepatah dua perkataan...
ehhh...! org nak mati pun ade wat wasiat tau....
Haaaa... kasar dah bunyinyer nie...
Pantang betol aku org dok maenkan prasaan org nie.
xde budi bicara akal fikiran ke???
blaja tinggi2 smpai ke menara gading tapi sayang akal xcukup nak berfikiran matang...

Jgn la pentingkan  diri sendiri wahai pencinta wanita..
agak2 laaa... klu nak, ckp nak...
kalau xnak... ckp xnak... jgn nak siksa anak org...
fikir x...bende ni jadi dekat adik sendiri...???
fikir x??? letakkan diri anda di tempat dia....
TOLONG LA JGN EGO MELANGIT!

Aku tahu semua cerita....
Aku kenal dua2 psangan ni...aku syg mereka...
aku bukan nak mengutuk...
tapi salah ke aku nak menegur....
tahu tak..BERDOSA memainkan perasaan org...
selepas di ucap kata cinta,
terus tinggalkan tanpa bicara...
ADIL ke untuk si GADIS????

Terkontang kanting mencari jawapan...
KENAPA, MENGAPA, BERAPA, BILA, SIAPA!
semua soalan terjah kat fikiran dia....
Ape nak jadi dengan lelaki zaman sekarang???
eeiiiyyy!!!!
Xguna ada iman di dada klu xberamal...
FIKIR! FIKIR! DAN FIKIR!

....to my c's....
eyqa fham sgt prasaan akak...
sabar kak ye... Allah sayang pada insan2 yang sabar...
Andai kata telah di tulis olehNYA dia tercipta utk mu,
sejauh mana pun dia pergi, dia tetap akan kembali...
Andai kata dia bukan utk mu...
jgn kecewa, jgn sedih....
Sbab Allah merencanakan Lelaki terbaik utk mu...
yg boleh menjagamu..yang menghargaimu..
Sabar ye kak....
eyqa yakin, satu hari nanti, akak akan dapat kebahagiaan 
yang membayar segala penderitaan akak selama ni...

to readers... yg bercouple n yg bercintan cintun tu...
jaga perasaan org serta adab pergaulan...
bercinta dibenarkan...
tapi jgn bercinta arah kemasiatan dan bercinta kerana sia2...
biarlah bercinta ada matlamat suci...
jgn lah jadikan cinta kepada sesuatu yg keji...


4 comments:

JIJI YU said...

mauhha..kekadang laki tu die slumber je ngn cinte2 ni..sian kat pompuan tu kan..kalo slumber caring ok gak kan

JIJI YU said...

mauhha..kekadang laki tu die slumber je ngn cinte2 ni..sian kat pompuan tu kan..kalo slumber caring ok gak kan

Eyqasara said...

Jiji Yu- bley nak slumber...tp klu sblom ni dok cintan cintun pastu tetiba menyepi apehalnye kan...atleast anta msj ckit2 pun okey.. ni sebulan sepi tetiba... mcm pelik aje kan..sian la pd si gadis yg mnunggu ni..

Jay said...

Memang kebanyakan lelaki zaman sekarang macam tu..but tak semuanya sama..ya pengalaman jay yang lepas bnyak buat jay insaf..insaf pada kehidupan ini..terlalu bnyak salah jay lakukan..tapi sepanjang 8 kali jay pernah bercinta jay tidak pernah merasa bahagia..jay asyik ditinggalkan pompuan kerana mereka lebih mengejar rupa dan harta sang lelaki dari keikhlasan hati..tapi ini semua dugaan untuk jay sebelum menjumpai seorang wanita yang ikhlas mencintai diri jay..:)

 
;