Tuesday, January 4, 2011

ANDA SENYUM..SY PUN SENYUM... ;)

Assalamualaikum sume....
How today guys??? Ada baek ka xbaek??? 
Pepagi yg indah nie...bgun tdo td terase segar jer....
ngeliat kiri kanan...jari letop2! kepala geleng2...
tgok cermin rambut serabai...
Nauzubillah...hehehehe...
Tapi dgn semangtnyer pagi ini bermula....
nak  plak dengn mkn nc lemak smbal ikan msin... 
pergghhh!!!! supperb punyer smbal wa cakap lu!
hehehe....
Dah tu! bab mkn no 1 yer korg....
pe pagi ni kat office...ngah xder koje nie kan... aku cari la koje....
nie la org kte keje yg dtg..sb dorg bagi aku sekeping kertas yang bertajuk...
'SENYUM'
waaaa....
erkkk??? Jap2!! tetibe Penyelia aku pggil.. sat g aku sambung k....

..........ZzZzZzZzZzZ.........

Haaa.. dpt kerja baru.. follow up sume insan2 terpenting untuk mesyuarat...
(waahhh! tggi nau bhasa aku..hehehe...)

setelah penat mengomel2 apabila telipon xdijawab... huh! 
BENGKEEEKKK2!!!
sekarang ni aku biarkan mulut sepi tanpa bicara
dan hanya terdengar bunyi ketikan di laptop offc yang berwarna "putih lagi suci"
waaa.. dah mcm nak wat bunyi iklan dah tu... 
huhuhu... 
Tapi bila aku terpandangkan je paper yang aku dapat tadi....
trus aku "terSENYUM" mcm org yg agak tak betul bila pandang pada laptop sengeh2...
hekhekhekhke! erkk??? ade yg terase ke? pandang leptop sengeh2???
KANTOI SUDAH... 
:D
HABIS DI SITU...


Lets start share the information....

SENYUM adalah bahasa dunia. Ia menunjukkan keceriaan.
SENYUM adalah perhiasan batin yang dapat membantu
mengindahkan perhiasan lahir yang tidak sempurna.

Setiap kali kita SENYUM kita hanya menggerakkan 15 otot
manakala ketika kita marah kita akan mengedutkan 63 otot di bahagian
muka, bayangkanlah.!!

SENYUM adalah jangkitan. Bila kita SENYUM orang akan SENYUM semula. 
Orang akan merasa dihargai bila kita SENYUM padanya.

Kenapa Kita tidak mulakan. Memulakan dengan diri kita. SENYUMlah
kepada orang yang anda tidak kenali hari ini. Insya'Allah dia akan
SENYUM kembali.

Dengan SENYUM bersinarlah cahaya keriangan. Tiada urusan
yang berat di dunia ini. Berdoa dan bertawakallah. SENYUM selalu.
Anda pasti BAHAGIA.

Jelaslah bahawa SENYUM adalah malaikat rahmat 
yang turun ke dunia.

William Shakespere mengatakan, "Apa yang anda kehendaki 
akan lebih cepat diperolehi dengan SENYUM daripada pemotong dengan pedang".

SENYUM harus ada pada ketulenan. SENYUM yang dibuat-buat 
pasti tidak menyenangkan, sama sahaja dengan kening berkerut.

Apabila berhadapan dengan kesukaran, SENYUM. Pujangga 
menyebut SENYUMan itu kelopak, tertawa itu bunga yang
sempurna kembangnya.

SENYUM adalah jambatan persahabatan. SENYUM adalah
pelaburan yang pasti tidak akan merugikan.

SENYUM adalah jalan pintas bagi menyatakan anda
menyukai seseorang.

"SENYUM yang kamu berikan apabila berhadapan dengan 
sahabatmu adalah sedekah."

ape lg yang ditunggu??? senyum lahhhh....
BANYAK PAHALA dapat...
bak kate kak ain ... hehehe... :D
klu rajin2 jom ajak kak ain senyum
kat blog dia...
:)


informasi: WADAH PUJANGGA (wadah@fp)

k... renung2kan dan selamat beramal!

5 comments:

Afify Syakira said...

Senyummmm !
yeahhh !
eqa chan !

Eyqasara said...

hehehe.. yup2!!! senyum tau... wlaupun sedey... :) qiera dah lawa..lg btmbah lawa bila senyum.. ;)

Aidil syukor said...

erm ngn senyuman ,dpt membuatkn seseorg itu kekal awet muda walaupn usianye makin meningkat dimamah oleh taun demi taun....yes i like it...hihihhi:)

Eyqasara said...

hehehe... i like 2!! hehehe... contohnya mcm tuan punye blog nie haa... suke senyum...awet muda..walaupun umur dah menjangkau "tteeett"..
hehehe :D

Jay said...

dari senyuman berputik perasaan kasih,cinta dan sayang..bila seorang ibu melahirkan seorang anak dengan selamat,pasti ibu itu akan senyum...bila si suami menjadi ayah,pasti dia akan senyum..begitulah juga kita...senyum lah pada mereka seperti mana mereka senyum bila kita lahir di dunia ini..:)..sekdar mengingati:)

 
;