Monday, January 17, 2011

CEMAS! CEMAS! CEMAS!

Assalamualaikum dan...
Selamat pagi, mula-mula, brita penting!

ewah! ewah..! mcm nak baca berita plak! hihihi...
ape tgok2 mcm tu??? korg ingt korg comel wat muke kerut2 mcm tu???
lex larrr..aku gurau2 jer.. niat aku "sahaja aku...bergurau...hari ini...tunai kerana nak mengacau..."
*woish! cukup harakatnyer.. hikhikhik... Astaghfirullah... ish3! sory..sory....
alaaa... mcm siaran tv 3 tu...  senda pagi...
hehehe... benornyer aku ni nak kabokan kat kome kejadian di office aku semalam..
WAh! tajuk cam gempak jer kan... mcm masuk paper muke depan! hahaha....
korg nak tau?? sejarah tooolllll bila office yg aku ngah keje skang ni terbako...
adoii... udah le kome...aku dengor mcm2 suare bertempik2 suh lari lelaju...
lepas lunch aku g ler solat...pas solat, elok benor aku kluor dari surau...
TUP! gelap tetibe... aku terase mcm pitam... *konon jerk!!!*
benornyer blackout...tu yg gelap...
aku terbau la asap.. semacam aje aku bau...
rupe2nyer dah terbako kat siling office aku tue...
*muke kaget* 
tercengang aku tgok....kalu di rakam...dengan mate terbeliok, mulut ternganga.. 
huh! dah ghupe siamang mak aku ckp.. hikhikhikhik! *uiiissshhh mintak simpang ghuper itu...*
aku pun pelik bebenor... bukan nak lari.. aku dok melangut tgok mende tu dok berapi2 kat siling tu haa...
sampei ler bile puan maziah, pegawai editorial tu bertempik " Lari! Lari! Api! Api!"
smpai aku pon naek kompius... aku yg kene lari ke api...??? 
hihihi... *nak jadi loyar xbegaji plak aku yek!*
Ya Allah.. baru ler aku sedor yg aku dlm bahaye... 
Ape lagi.. aku pown cabut le kuar.. dalam gelap2 tu ntah sape2 aku langgor...
rse cam dah msuk pertandingan lari dalam gelap jer dah...
*ade ke prtndingan tu?? gulp!*
Aku dah xksah.. tp aku riso gak.. barang2 aku sume aku dok bior kat offce tu...
nak patah balik, aku riso kang aku xdpt ke depan kang.. 
mau aku yg patah ati mikior mcm mane nak kuar dari situ...
ateee...ape nak di buatnyer? aku tawakal je la.. mudah2an sume bebaik jer...
Alhamdulillah.. berkat kesabaran, sume bjalan lancar.. *ape kene mengena dgn sabor tu?? kompius2.. :S*
ALAH! hero melayu dtg selamatkan Penerbit! Ooowwhh Abg hero! *ceh! apehal drama queen kuar nie??*
xder larh.. abg daud...dia yg dah padamkan api tu kejap dgn penyermbur api tu haa.. 
bley la slamatkan keadaan jap... kalu dok, menung je la keme... huhuhu... *udoh lekat sepiking bote mcm pah bedoh!*
huhuhu.. udah dulu yerk! yg penting aku dlm keadaan selamt skang.. 
*umah terbako panggil bombe...
bombe datg berlumbe-lumbe...
....????..... aku lupe la smbungannyer.. lamo benor xmain smbil nyanyi umah tebako mcm dulu2..
hikhikhikhik! k.. cau! cau! bye... ngee~ :D

JAP! JAP!
sblom korg tutup blog aku...
ngeh! ngeh! ngeh!
aku nak continue gmbor semalam...
ckit jer der... lex! lex! eak..
hehehe...
bye.... (^^)








hey yg nie xder kene mengena dgn SG KLAH tau... ni kat umah.. hehehe...
Sje nak tnjuk kat korg aku make up.. ewah! sempat edit pic.. comey x???
ngeeeee...~ :D

Chumel x???
hehehe...
*praasaaannn uuudaaaaa... hihihi....
*Aku mmg mcm nie... entry klu bley nak same panjang cam gerabak kereta api..
tttuuuutttt tuuuuttttttt! gedekgedekgedek.... tuuuuutttttt! tuuuuuuuuuuuttttt! :D 
*bunyi kete api! fuh! -.-"

1 comment:

Jay said...

syukur alhamdulillah semuanya selamat..:)

 
;