Sunday, January 9, 2011

AYAT-AYAT CINTA bukan ROSSA...

Assalamualaikum... ;) (dgn suara ayu n lembut memberi salam *cewah!)

Pepagi ni... Alhamdulillah hidup ceria2 ajer...
pagi ni larr... after lunch xtau ape bende mau mari kan?? hehehe...
sebelom pape ucapan TAHNIAH kepada pemenang2 AJL!
gedebush! gedebush! 
(bunyi bunga api yg xberape nak berbunga!! huhu)
terutama peneraju utama *Ana Raffali* kerana dah menang JUARA LAGU YG KE 25...
ucapan tahniah jugak kpd aku yg dpt hadiah TANPA memasuki APE2 penyertaan...
hehehe.. aku dpt buku *LISTEN IN SPEAK OUT* n *CALENDAR* drpd Penerbit UPSI...
mungkin rse biase utk korg..tp utk aku...satu penghargaan.. TOCHEA2!
I LIKE! pasni jgn terkezzzuuut bla aku speaking omputeh memanjang... ahaks!
dan terima kasih kepada org yg wat aku tersenyum pepagi buta nieh... ngeh3!
Ahli Penerbit tmpat aku LI plak mmg terbaek dgn kerenah dorg...
geli ati (tersengeh2!), geli anak tekak (tebatuk2!! uhukss3!!), geli idung (tenyeh2 idung!)
gelak sakan yerk... huhuhu...

berhubung dgn tajuk yg lepas.. 
ade laaaa mende2.. ayt2 cun yg nak aku nak share....
Yg ni ayat2 jiwang yer...


PERINGATAN!
JIWANG YER!!!

*kasih sayang dan cinta itu BUKAN semestinya datang dari PERTEMUAN atau PERPISAHAN ataupun sekadar UCAPAN manis di bibir...tetapi ia sebenarnya lebih tertumpah daripada seseorang kepada seseorang dalam setiap DOANYA...

*Wanita cantik menurut ALLAH..

  • melukis kekuatan melalui masalahnya
  • tersenyum disaat tertekan
  • tertawa disaat tertekan
  • tabah disaat terhina
  • mempersona kerana memaafkan
  • mengasihi tanpa meminta balasan
  • bertambah kuat dalam doa dan pengharapan Ilahi

*Inginku kirimka senyuman, takut tidak berbalas. Ingin ku kirimkan rindu, takut hajat tak sampai. Jadi ku hanya mampu kirimkan doa agar dirimu sentiasa sihat dan dilindungi Tuhan sentiasa.

* Jika engkau memandang segalanya dari Allah, yang menimpakan ujian, yang menjadikan sakitnya hatimu, yang membuat keinginanmu terhalang, bukan DIA tidak tahu deritamu pecahnya hatimu, mungkin itu yang DIA mahu, untuk menguji sedalam mana cintamu terhadapNYA, kerana DIA tahu hati sebeginilah lebih kunak dan mudah akrab denganNYA.

*TEMAN itu tak macam papan skate board, sebulum main kita gilap, dah main kita pijak. TEMAN itu tak macam bola sepak, sebelum main kita kejar, dah main kita tendang. TEMAN itu tak macam bulu tangkis, sebelum kita main, kita pegang, dah main kita pukul, TEMAN itu ibarat bola ragbi, sebelum kita dapat, kita rebut, dah dapat kita jaga dan lindungi. TEMAN itu macam jari lukanya sembuh sendiri dan hilangnya tanpa pengganti.

*Kalau suatu hari awak nak menagis, bagitahu saya. Saya tak janji akan buat awak tersenyum tetapi saya akan menangis bersama awak. Kalau suatu hari awak ada masalah, bagitahu saya. Saya mungkin tak ada penyelesaiannya tetapi awak boleh berkongsi dengan saya. Kalau suatu hari awak ingin berjalan pergi bagitahu saya, saya tak janji akan hanlang awak, tetapi saya akan berjalaan pergi bersama awak. Kalau suatu hari awak perlukan seseorang untuk mendengar cerita, saya ade untuk awak. Kalau suatu hari awak perlukan saya dan saya tiada, mungkin saya pula yang perlukan awak untuk DOAKAN saya.

*Tak sangka semalam adalah saat terakhir kita bertemu.. Tak sangka senyuman semalam adalah senyuman terakhir.. Tak sangka mata yang redup ku tenung semalam adalah tatapan terakhir.. Tak sangka suara comel yang ketawa semalam adalah tawanya yang terakhir.. Tak sangka kini semuanya telah berakhir...



PERGH!  nukilan cinta beb... 
baru korg tau aku jiwang? ngeh3!!!
ni hanya untuk berkongsi... aku tahu segelintir pembaca pernah dengar ayat nie...
dan mungkin juga penah menerima ayat ini dari kekasih korg or sahabat sejati korg...
mungkin juga korg adalah pencipta ayat2 ini...
SEGALANYA BERKEMUNGKINAN...

jika anda pencipta ayat2 di atas.. bagi tahu yer... nak autograf! ahaks! 
...noty noty noty...

peace! 




3 comments:

aqish basir said...

salam ukhwah wak
teramat lah jiwang..jiwang2 pon qi ssuke

Eyqasara said...

salam ukhwah jugak... :)
eheheee... eyqa mmg jiwang pun aqish.. tp ade time2 dia.. hehehe.. :) thnx sb like..

Jay said...

andai diri mu terluka biarku balut luka itu..andai diri mu bersedih akanku sinari hidupmu dengan keceriaan.andai dirimu gembira aku tumpang gembira..

Andai dirimu tidak bahagia??
Akan ku doakan semoga allah membahagiakan dirimu..

Kerana aku sentiasa menyayangimu..:)

 
;