Monday, January 24, 2011

BLOGGER BERPESAN.... ehem!

Assalamualaikum... *sebaik2 mukadimah*

Skrg kat dunia blog mmg tgah HOT tntg Autoblogwalking yg semakin menjalar2 
ke semua blog2 di seluruh dunia.. *dunia?? urm... -.-"*
aku pun xbrani nak ckp n komen lebey2...sb aku pun msih baru dlm dunia blogging nie...
cuma yg aku tahu..ia satu perbuatan terkutuk! menipu...
mangsa2 terutama blogger baru larh kan?


Aku xmo nak ckp pepanjang..mereka ada motif sendiri knp mereka wat camtu...
mgkin nak kejar duit dari nuffnang...
mengejar followers...
mengejar ke"famous"an...
*ayoyo! perosak bhasa...*
mgkin jugak berpnyakit kemalasan melampau
yang hnya ibarat mnunggu durian runtuh!
ntah pe lg reason mereka2 nie...

Niat aku menceburi alam blog nie sb aku mnt nak berkarya...
1st target juz nak suka suki..lelama bla dah slalu blogwalking...
dah dpt dah ape mendenyer aku nak wat dgn blog nie...
mekaceh utk senior2 blogger2 yg mmg bnyak mbantu...
ur support... nak listkan mmg panjang cam kretapi lah kot...

Pesanan2 para blogger nie yg aku sematkan adelahh...!
- selalu rajin blogwalking berkenalan dgn blogger
- jgn sombong utk menegur di shoutbox 
- rajin2 lah meninggalkan link anda
- ringankan tgan mengomen entry blogger laen...
- jgn gunakan bahasa yg tlalu kejam yg bley wat org meluat
- jgn terlalu berharap org akan follow kte balik 
*sb ia adalah hak individu*

jgn slah pham plak! UMUM! yer.. aku blogwalking secara xlgsung bca entry 
mereka yg sedang pesan memesan ni...bgus tau!
xderlah entry semata2 bercerita or mgutuk2...dia selitkan pesanan...
tips2 hebat... i like lah! HABIZ citew...
nie adalah antara2 pesanan dari blogger2 hebat *bagi aku lar...
mgkin dorg xla famous sgt2...
tp kdg2 aku tgok, entry dorg lebey kualiti isinyer dr yg famous...

 kdg2...ade jugak blogger2 yg mentang2 dah bnyak followers n famous...
bla kite comment...haaaarrreeeemmm di replynyer...
segelintir k..bukn semua...tp aku mmg puji la beberapa blogger yg mblas komen
n yg paling terharu bla dia berkunjung ke blog kte balik...
x follow pun xksah..asalkan support pd blogger yg baru2 nie...
cewah! aku ckp cam dah lame plak aku berblog...
utk yg mbaca...eyqa ni kira junior dlm blogging n bnyak yg perlu dplajari...
yg penting...aku dah rse...
"syok berblog dr fb"
ahaks! sooo..xberape nak ksah bla terpaksa tutup fb sb ttteeett!
Last! Last! thnx kpd sume2 yg sudi abishkan mse nak melayan entry aku yg ntah pape nie kan..
kuat merapu meraban...hihihi...
*sodar pown! isk! -.-"*



* THUMBS UP 4 BLOGGER!



13 comments:

sekamar rindu said...

salam..


blogwalking sambil folo ur blog.

**41

are_rul said...

amat meyentuh perasaan bagi blogger yang mngenjar populariti dan $$$....

Eyqasara said...

sekamar rindu.. mekaceh.. :)

are_rul... klu dorg ade prasaan utk mrase.. hihihi.. *pergh! kejam ayat aku.. huhu...*

Eyqasara said...

sekamar rindu.. mekaceh.. :)

are_rul... klu dorg ade prasaan utk mrase.. hihihi.. *pergh! kejam ayat aku.. huhu...*

zmanja said...

salam perkenalan..
tgh skodeng ur blog....i polo!

Cik Cammy Lia said...

xpelh..bior diorg nge cara diorg... hehe... jom2 salam..tanda perkenalan :-)

Eyqasara said...

thnx utk zmanja n cik cammy lia..
:) jom kter mulakan persahabatan kte.. ewah! hihihi..

r-mean said...

niat sy blogging untuk share info :)

Eyqasara said...

r-mean...bgus la mcm tu.. niat baek, insyaAllah segalanye jadi baek.. :) truskan...

Sunah Mohammad said...

setuju ngan u lah dear~~ hehe..

header tu senang jer nak wat~ :p nak saya ajar ke? nak saya tolong watkan header sekali? hehe..

qaseh said...

btol tu..singgah sini utk mnmbah kenalan...

Eyqasara said...

sunah..Qaseh.. mekacih bebanyak yerp... ;) tgu sy akan dtg blog kamoo.. :)

Jay said...

kunjung mengunjungi amalan mulia..ikatkan silatturahim antara sesama kita..semoga allah memberkati:)

 
;