Monday, May 9, 2011

Artis Realiti TV Kedekut!

Assalamualaikum.. haa.. tajuk macam hot kan? artis realiti tv kedekut! OMG.. tak takut reputation jatuh ke bang oiii..?? 


al kisahnye..ade la seorang artis baru ni... nak kate baru sangat tu tak laa..nak kate populer tu tak jugak... warm-warm nail bak kate jihan raje lawak kan.. tapi dia ni kalau keluar kire orang masih kenal laaa.... ade jugak orang yang serbu minta autograf.


Aku ade dengar cerita pasal dia ni dari seorang yang rapat dengan aku. Kire memang boleh pecaya lah! Dia ni kerja kat sebuah restoran fast food. Kebetulan ambil order artis ni.. alaaaahaaaaiiiii... artis la kate kan.. so, minta sumbangan beliau RM2 ringgit untuk tabung bencana alam. 


Lepas tu boleh pulak dia cakap... "saya sendiri pun tak cukup makan dik...." ooommaaaakkaaaiiii!!!! RM 2 ringgit tu celah gigi je cik abg oiii! amboi... bakhil betoi jadi manusia.. awak tu kalau tak dikenali tak pe la jugak..tapi bila dikenali wat perangai macam tu aku terus jadi meluat tau!


Apelah sangat setakat RM2 kan? aku yang tak berkerja pun kalau nak sumbangkan duit untuk tabung kebajikan lebih dari RM2 boleh bagi. Bukan nak tunjuk teror ke kaye ke ape ke.. tapi nak menunjukkan orang yang berkerja tu..nak pulak artis kan.. setakat RM5 tu celah gigi pun lepas. Tapi kalau perasaan kedekut dah ade dalam diri memang payah la.. tak dapek den nak nolong nye haah!


Tu aje lah ye.. korang kalau orang minta sedekah or minta sumbangan hulur-hulur la sedikit dengan ikhlas. Harta tu harta dunia..kalau kita buat baik pada orang.. berganda Allah akan membalas kebaikan. Tapi tengok jugak ye.. kalau buat baik nak menunjuk-nunjuk engko kaye.. engko banyak duit..engko nak tunjuk baik tapi hakikatnye dalam hati riak nak mampos.. baik lupekan.. sebab dapat dose je.. duit habis.. dan dilaknat Allah. So, renung-renung kan okey... 


*buat sesuatu tu biar ikhlas.

8 comments:

syima said...

sejak bila hang pandai bergosip nih?? haha

Aliana Ruhizat said...

sape artis tuu? bgtau laaaaaaa! :)

EYQASARA said...

syima: hihihihi....sejak beberape minit... hihihihi...

EYQASARA said...

Aliana Ruhaizat: Ade laaa.. klu eyqa ckp kompom kenal... hihihi...

kaizen said...

ish3...x ptot x ptot....

SHM said...

entry gosip plak . tak luaknye klu sumbangkan sikit duit tu . x dpt 2 , seringgit boleh la . drpd x bg langsung .

EYQASARA said...

kaizen: mmg tak patot... huhuhu...

EYQASARA said...

SHM: bukan selalu nak gosip... hihihi... betul ckp SHM tu.. :)

 
;