Sunday, February 13, 2011

SAYA PERNAH PESAN KAT AWAK



Saya pernah pesan kat awak...kalau awak ada masalah cerita pada saya...
Awak cakap tak pe..awak tak mahu menyusahkan saya...
tapi awak tak sedar awak sebenarnya menyusahkan hati saya...
tak pe lah... janji awak bahagia.. 

Saya pernah pesan kat awak..kalau awak bosan mesej saya...
Awak cakap tak pe.. awak tak mahu ganggu saya...
tapi awak tak sedar awak sebenarnya gangu emosi saya...
tak pe lah.. asalkan emosi awak tak terganggu... 

Saya pernah pesan kat awak..kalau awak bersedih bagitahu saya...
Awak cakap tak pe..biar hanya awak yang tanggung kesedihan ni..
tapi awak tak sedar awak sebenarnya buat saya sedih dengan perangai awak...
tak pe lah... demi awak saya simpan kesedihan ni.. 

Saya pernah pesan kat awak.. kalau saya merajuk awak tak payah pujuk...
Awak cakap okey... Awak takkan pujuk saya...
Tapi awak bukan saja tak pujuk saya.. malah tak mesej saya...
tak pe lah.. mungkin awak tak faham maksud saya... 

Saya pernah pesan kat awak.. kalau awak dengan saya, awak mesti senyum...
Awak cakap okey,walaupun awak sebenarnya tak mahu...
Tapi awak tak sedar awak sebenarnya mengundang hampa dihati saya...
tak pe lah.. mungkin awak tak perasan... 

Saya pernah pesan kat awak.. kalau tak keberatan nanti telefon saya...
Awak cakap tak nak...sebab awak dah selalu jumpa saya...
Tapi awak lupa yang bila-bila masa saja awak takkan dapat jumpa saya langsung...
tak pe lah.. mungkin saya tak penting bagi awak... 

Saya pernah pesan kat awak.. bila naik motor berjalan jauh bagi tahu saya..
Awak cakap awak tak mahu..sebab takut saya risau...
Tapi awak tak tahu yang saya lebih risau bila tiada khabar berita dari awak...
tak pe lah.. mungkin saya yang terlalu mengongkong..

Saya penah pesan kat awak.. saya tunggu awak pulih dari kemarahan awak..
sampai sekarang saya masih menunggu awak hubungi saya...
Tapi awak tak mesej saya... apa lagi menelefon saya...
Tak pe lah... mungkin awak sibuk...

AWAK...saya buat semuanya kerana sayangkan awak...
Saya tak kisah apa pun orang sekeliling cakap...
Asalkan saya tahu awak selamat dan bahagia...
Tapi bahagia ke awak dengan saya...?
Saya rase awak masih samar-samar dan tak jumpa maksud saya...
Awak mungkin baca entry ini.. mungkin juga tidak..
Kalau awak baca, saya ucapkan terima kasih...
Satu penghargaan buat awak...


~nukilan buat awak~


15 comments:

Sunah Mohammad said...

salam dear..okie je kan?

ammboi.blogspot said...

ada hadiah ke jd follower ke 100..hehehe.. tak tahu tu.. tq yer...

ni no fon ammboi : 0137140868

tq sekali lg...

Hari Kekasih 14 Februari - Penangan Valentine Day!!!

AzRi said...

tk mau cedey2 ye...dugaan semua itu...moga tabah menghadapinye... ^__^

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Nukilan buat "awak" ini sangat menyentuh naluri manusia yang sedang berpasangan..

apapun, salam maulidur rasul kakak:)

Eyqasara said...

Salam kak sunah... okey jer.. insyaAllah... doakan eyqa ye kak.. kdg2 sesuatu benda tu kte rse berat sgt.. huhu..

Eyqasara said...

Ammboi... dah dpt kan? hope ckup eak.. hihihi.. ;)

Eyqasara said...

Abg Azri.. mekaceh tauuu.. ;)

Eyqasara said...

Fifie... mekasih yer... ;) agak menyentuh hati la kot bagi yg memahami... thnx dear.. :)

.::cintabungablogspot::. said...

siannyer die :(

apeqchan said...

mendalam maksud entri ni...sy suka baca...

Eyqasara said...

cinta bunga: aduuuhh sebak plak.. huhu...

Eyqasara said...

apeqchan: mmg mendalam.. ade mkne tu.. hihihi.. btw, thnx dear.. ;)

acaibudaktepeng.blogspot.com said...

serius best,..haha,romantis dan sgt mendalam,..haha

sdp2 boleyh la nanti post pasal ajuk "belajar penulisan puisi cinta"haha
ada bakat nie

EYQASARA said...

acaibudaktepeng: mekasih.. :D hihihi..tapi ni tulis dari hati.. bukan suka-suka sgt.. tak sgka ianya menyentuh hati ramai pihak.. hihihi...

Jay said...

Saya pernah pesan kat awak....
Mmg menyentuh hati walaupun saya seorang lelaki tapi saya dapat rasa apa yg cuba di gambarkan..sebabnya saya telah lalui semua ni berulang-ulang kali..yang hanya dapat saya buat bersabar dan redha..:(

 
;