Thursday, February 10, 2011

Jangan Sambut Kalau Anda Seorang Muslim

Assalamualaikum


HAH! JGN nak menggatal sambut Valentine yep...
*tetiba datang nak marah2 plak... ish3!*
utk yang Muslim lar.. yg laen tu lantok kome ler...
seperti yang diketahui Valentine adalah hari sambutan kekasih (katenye!)
tapi BUKAN untuk fahaman Islam ye.. yang ni fahaman Yahudi.
korg ni Islam ke Yahudi?? kalau Islam tak payah sambut...
adik2 manis.. klu nak berkasih sayang, tak payah la tunggu 14 Feb...
setiap hari kita boleh berkasih sayang...klu 14 Feb saja..hari2 yang laen tu mcm mane plak??
nak sepak terajang? tampo menampo? sekeh menyekeh?
tak kan?? so kenapa nak khas kan pada satu hari sahaja...
okey.. fahamkan ayat dibawah..

Dan jika kamu menuruti kebanyakan orang-orang di muka bumi ini, nescaya mereka akan menyesatkanmu dari jalan Allah. Mereka tidak lain hanyalah mengikuti prasangka belaka, dan mereka tidak lain hanyalah berdusta (terhadap Allah).” (Surah Al-An’am : 116)

dan sejarah Valentine boleh click kat link ini utk lebey lanjut...


dah baca? ada paham x???
kalau tak paham meh sini aku nak cuci korg dengan clorox...
kalau boleh nak letak softlan bagi lembut hati sikit terima ilmu..
bukannya apa, takut fahaman korang semakin teruk...
takut akidah terpesong...
aku tak la bagus mane.. tapi aku nak ingatkan je...
same-same kongsi ilmu..same-same dapat pahala..
okey??
so, aku nak letak banner ni.. dari kak sunah aku amik...
dan banner nie diambil untuk menunjukkan aku menyokong kempen tersebut..
kalau korang sokong amik ye banner nie..
jgn lupe wat entry mengenai kempen tersebut...
daaa...~

*eh dah letak kat atas tu.. lupe -.-"*


*sebagai umat Islam aku terase bertanggungjawab



3 comments:

nelly said...

yup .memang tak perlu sambut ..
=)

Sunah Mohammad said...

thanks dear~ semangatnye eyqa join~ hehe~ :)

Jay said...

kenaper harus mengikut budaya ini..sedangkan allah meminta hambanya untuk berkasih sayang setiap hari..tak perlulah nak tunggu hari yg khusus..lagipun valentine ni kan nama seorang yahudi...maknanya bukan hari berkasih sayang..tapi hari memperingati org yang namanya valentine ni..

 
;