Saturday, October 8, 2011

REALITI PERCINTAAN *sakitnya cinta!

Selepas usai solat dan berdoa, aku ke katil menuju kepada salah seorang hamba Allah ni. Sahabat aku yang dalam kebingungan. Aku tanya kenapa? Tiada jawapan yang aku terima dan hanya menunjukkan email yang dia terima kepada aku daripada seorang lelaki.




Nak baca lebih jelas boleh click pada gambar. Harap boleh la dibaca. Satu je pesanan saya pada rakan saya. "jangan buat macam ni pada orang, sakit dia rasa ko tau tak?!"... dan sahabat saya dalam dilema. Rasa bersalah bersarang pada hati dia. Kenapa? Kerana dah buat orang berharap kemudian meninggalkan begitu sahaja. "what you give, you'll get back!" beware..

Bukan rekaan, ini cerita sebenar dan sahabat saya betul-betul mengalami jiwa kacau sekarang sebab rasa bersalah dan kesilapan yang dia lakukan iaitu melayan, si lelaki berharap, dan sekarang meninggalkan lelaki itu tanpa sebarang nota akhir. Email ni aku dah print-screen atas kebenaran beliau sendiri sebab aku nak jadikan bahan blog aku bercerita pada kamu tentang dunia percintaan.

Kejam kan? Itulah dunia. Pada fikiran kita, tak logik. Tapi bila kita berhadapan dengan situasi ini, kita akan tahu betapa sakitnya, pedihnya. Saya tak salahkan lelaki itu, saya juga tak salahkan sahabat saya. Sebab? Dia ingin yang terbaik dalam hidup dia. Dia nak lelaki tu, tapi atas sebab tertentu menyebabkan dia meninggalkan lelaki tu begitu sahaja dengan seribu rasa hiba.

Tapi, tak adil bagi lelaki itu kerana ditinggalkan begitu sahaja. Paling tidak pun memberikan kata putus supaya lelaki itu tak merana menanti kehadiran sahabat aku ni. Aku, dan beberapa sahabat aku pernah merasa ditinggalkan, dan rasa kecewa itu membekas dalam hingga sekarang. Bermodalkan "kegeraman" aku pada seseorang, kami dah tempiaskan segalanya pada dia. Bagi dia sedar apa yang dia lakukan ini SALAH! Maaf, tetapi aku tak suka dengan sikap macam ni. Bayangkan, kerana kita seorang, berapa banyak air mata yang dibazirkan kerana dikecewakan?

*untuk menyayangi seseorang hanya dengan beberapa jam, tetapi untuk melupakan mengambil masa seumur hidup.

11 comments:

cik jannah said...

satu hari nanti mesti dia akan rasa balik.

ZACK ENTRY said...

bila bercinta, jangan la memberi separuh cinta itu kepada kekasih..kerana belum tentu dia jodoh kita..

bila bercinta, kita kene sentiasa bersedia..bersedia bahawa berkemungkinan kita akan putus dengan kekasih..tak kesah la putus sewaktu hidup atau putus kerana si dia sudah tiada..

akhir kata, jangan la membazirkan air mata untuk perkara yang sia-sia..apapun supaya sahabat awak tabah ok..

EYQASARA said...

Cik jannah: Harap2 dia tak la kene mcm tu..tp kta tak tahu kan? Allah nak balas bila2 pun boleh.. Wallahualam...

EYQASARA said...

Zack Entry: Yup.. btul tu.. lepas ni harus berhati2 bila nak beri ksih syg.. sb org klu dah tak suka, nak campak syg kita tu sukahati dia je.. huhuhu.. *sebak tetiba.. haish!

Pendamba Mawar said...

saya pernah melalui situasi ini.


mekasih untuk komen di blog sy..

sayu dengar lagu blog ni

Sunah Sakura said...

gitau dia...untuk leraikan segala kekusutan tu, terangkan segalanya pada lelaki tu...

EYQASARA said...

PM: mcm tu juga sy... :)

*ur welcome.. (^^)

EYQASARA said...

Kak sunah: tu yg eyqa suruh dia buat... tu je caranya...

Anonymous said...

baru sahaje mghadapinye smalamm.. redha sajelh.. ney la cinta pertama yg dluahkn n ney la yg trakhir kalinye.. X))

EYQASARA said...

Anon: redha jalan yg terbaik.. insyaAllah, DIA akan pertemukan kamu dengan right person.. (^^) chill yep..

Anonymous said...

bru je alaminye smalam.. huhu.. tp biarlh si dia yg mmilih yg trbaik untuk dirinye sndiri.. cinta ney rupanye hnyelah sketika.. InsyaAllah tiada lg cinta slpas ni slpas mrasakn btape sakitnye mncintai ssorng prmpuan tp asalkn dy bhagia dgn org len sy un bhgia.. X))

 
;