Sunday, October 24, 2010

sahabat...


dear online diary...
akhir2 nie aku rase sunyi..
dulu..segala suka duka aku aku kongsi dgn seseorg yang bernama sahabat...
tapi.. mungkin sebab keegoan aku, sahabat aku pergi....
dulu...aku sering ketawa... aku sedih pun, dia yang mendengar...
kini.... tak lagi....
aku selalu pandang pada BINTANG...

aku selalu mengharapkan sesuatu...
bahawa satu hari dia akan sedar..yang aku merindui seorang sahabat...
dulu...aku msg... tak ade yg tak berbalas...
sekarang... aku msg, belum tentu untuk dia balas...
semua ini terjadi bla aku kecik hati dengan cara dia...
aku nie klu dah merajuk susah nak pujuk...
aku menjauhkan diri dari dia...
tapi...dia sahabat aku... susah aku nak lupa sb sebelum nie kami same2 gelak ketawa...
sekarang...aku rindu perbualan gelak ketawa dan gurau senda itu...
ermmm....
aku dah rase kehilangan dia...
dia dah tak perlukan aku...
dia dah tak kisah tentang aku...
mungkin betul telahan aku...
aku tak pernah penting dalam hidup dia...
dia dah jumpa ramai kawan baru..
al maklum lah..seperti "dia"...
sorang pergi 10 mari... huhuhu..
baru-baru ini aku terbaca status seseorang yang rapat dengan sahabat aku...
"dia" menyatakan bahawa sahabat aku berkongsi masalahnya dgn "dia"...
so..akku dah faham... dia ada tempat dan rmai kawan selain aku...
kehilangan aku sebagai sahabat bukan masalah bagi dia...
aku dah hilang sahabat aku...
kadang kala, aku cuba untuk kembali bersahabat mcm dulu..
tp aku rase tempat aku sebagai sahabat di hati dia dah tak ada..
mgkin dah berganti dengan seseorang...
aku tak mengharap dah...
no telefon dia aku dah buang...
aku bukan dah xnak mencuba...
tapi aku rasa semakin sakit...
aku dah tak sabar nak habiskan sem ini..
yang hanya tinggal beberapa hari je lagi...
aku nak pergi dari poly..
nak tinggalkan semua kenangan di poly...
aku tak nak bawak balik...
start sem 4 nanti..
aku datang di poly bawa buku baru..
cerita yang baru...
mencari sahabat baru...
lupakan kenangan yang sakit untuk aku ingat...
klu dia sahabat aku.. dia akan faham...
kalau dia tak faham...
aku tak tahu.. dan aku cuma menganggap aku bukan sahabat dia lagi...
"sahabat... kenangan bersama susah nak lupa.... tapi aku cuba... sebab kenangan itu sakit untuk aku ingat bila kau bukan lagi sahabat aku..."

....entry by eyqasara...

3 comments:

MoHd AmIrUL iQMal said...

menarik...
tp ak x taw r cter ko ngan die sblom nie cmner....
btw bgus krana ingin mule an idop yg bru...
hehehehehehehe

Eyqasara said...

hehehe... sakit tok ingt blik knangan tu...
yang aku bley ckp.. sunyi hidup tnpa shabat...

Jay said...

Sahabat memang penting dalam hidup..tapi adakalanya kita pasti akan tersalah pilih sahabat..bagi kes eyqa ni Jay susah nak komen..but satu je yang boleh jay katakan..apapun yg berlaku ia tetap akan tersimpan dalam kenangan hidup kita hingga akhir hayat.

 
;