Sunday, October 24, 2010
jam 12.50..
hari JP malam dinner...
yang bagi aku tak kurang meriahnyer..
hehehe...
aku lak msuk ptandingan fasyen show..
tp tue lar.. xbtuah bdan... aku MENANG.....GUNG kekalahan.. ngee~
sedey? xkowt.. aku dah ckup gmbira sb aku xterpleaot kat pentas tu td..
hehehe... al maklum lar... pkai heels... korg pun sedia mklum yg aku nie xberape nak pndai pkai heels...
yer aarrr.... aku ingt just msuk dok maen2... xtau plak bnde tu pertandingan... xaku cuak badak td?? hehehehe..
pape pun...bal mengimbas awl2 td....
......"dah solat asar... agak2  mgrib kul bape??" aku berteka-teki sendiri.. ngee~
aku bertelekung trus merebahkan diri ke katil dannnnnn.... seperti selalu.. 'ZzZzZzZ'
aku mmg agak pantang jumpe tilam nan bantal... cepat je lebohnyer....
kwn2 n org sekeliling dah msak dgn perangai aku.. hihihi...
"lambatnyer mghrib..." gumam aku...aku bgun n trus ke toilet tok amik wuduk blik..
ye lar... aku rse tdo aku td dah nyenyak sgt...smpai xdgr bunyi azan...
lame dok berteleku...g blik mber...nak tnya dah azan ke lum...
tup2 tgok mmber dah abis solat..
laaa...pnat aku dok tgu..nsib tergerak ati dok tnya kwn...
aku pun trus blik bilik n trus mnunaikan solat..
dah tu..cepat2 make up n pkai bju ala arabic yg mnjd pilihan mlm dinner nie..
smpai di dewan.. aku n mber nak msuk... di sbbkan agak lewat.. aku ditarik n mnjd perhatian utk temu bual red carpet..
adui.. segan kowt... muke cam aku dok red carpet?? ngee~ :D nsib lar berpurdah.. org xbape cam kot.. hehe...
dah pnat soal jwb.. aku pusing.. mber aku lesap! ntah hilang kemana.. aku dok jenguk2.. pusing2... intai2... jengket2...
dok nmpak gak.. nmpak mber laen...tnye kat dorg... pergh! hujung dunia duduknyer... tp xper lar.. yg pnting dkat nan meja tmpt amik mkn.. hehehe.... dok jap amik2 gmbar.. pastu arahan tok naek pntas.. dok blakang tabir...
malu2 miow... hehehe... tgur2 ntah sape2 org.. hehehehe...
satu saat yg indah tok aku... bla aku jumpe sahabat aku sorg nie..
aku agk segan lar nak tgur.. mule2 xprasankan dia kat ctu..terkejut!! ingt nak blah..
tp...aku ditmptkn kat ctu.. nak xnk aku dok gak.. dgn harapan dia xcam aku sb pkai purdah...
alih2... "gud luck! wat the best..." tu ucapan dia.. aku t'gamam gak... xtau nak ckp ape..
malu pun ade... tp aku suka.. sb dia msih nk tgur aku even "..."
"............kwn...thnx............."
aku punya lar seram sejuk dok ats tue...
kaki pun naik mggeletar gak.. alar... aku.. bukn biase wat benda nie...
1st time kowt.. ehehe...
btw, aku bangga jgak.. sb aku dpt atasi rase malu n tkut tu..
aku xde la terpleaot yg aku rsau sgt tue.. hehehe...
aku dah ready!! baek punye atur kaki da...
smpai bwah nk cbut purdah... aku xjmpe mane tmpat cbut tu.. aduh.. gabra gak jap...
nak je sentap purdah tu...
tp nasib baik lar aku jmpe gak tmpat purdah tu...
aku bg snyuman baek punyer... hehehe.. (sbnarnya nak cover muke cuak)
hehehehehehe,...


okey lar.. lega satu hal... ehehehhe...
aku blik.. 1st yg aku wat.. mnum.. naek kering tekak aku nieh...
dah tu.. mamam.. aku mmg simpan prut arinie nak mamam bnyak time dinner...
hehehe....
dah relax...amik gmbar ngan mber2...pastu bual2... tgok persembhan dorg nie yg xkurg hebatnyer..
tp aku agak bengang nan junior satu group nie...
aku xtau sape dorg...
tp agak kurg senang dgn prangai dorg...
gelak suke hati ajer...gelak xsalah..tp jgn lar gelak besar2..gnggu majlis...
kan etika mjlis xbley nak gelak mcm party....
bukn ape... hormat majlis.. tu je.. kmi nak mkn pun tersedak dgr korg gelak...
hope next sem korg perbaiki etika d meje mkn k.. ngee~
jgn marah.. hnya tguran.. klu xley trima, sory... tgurn nie umum..klu da yg trasa sory...
dah abis sume psembhan aku ingt nak blah...
tp tue lar.. klu da "AKU GILER LENSA"
ape ag.. dok snap2 ajer la keje aku.. hehehehe...
kenangan kata KU..  hehehe..
tp mjlis mlm nie bg aku best gak...
alhamdulillah kejadian sem lepas xberulang... hehehe... "ssshhhh"
dah puas... prut pun dah knyg... mata pun ape ag.. ajak tdur.... hehehehe..
melangkah la kami ke red carpet tuk balik.. aku ckp...
"kiter msuk red carpet... balik pun msti lalu red carpet.."
hehehehe... (gatai!! xderk mati xlalu red carpet! gumam aku.. truknyer prangai aku.. wat sndiri, kutuk sendiri..)
huhuhu... jln2 di tengah jln... menikmati malam sunyi dgn deruan angin..
waaa.... berpuitis aku jap....
yer lar.. aku nie suke tgok bumi waktu malam... Ya Allah.. tenang....
:)  damai aku rase... aku suke mendongak ke langit waktu malam...
aku jumpe bintang...pudar sgt.... tp ade bulan.. terang...
pastu...aku pusing2.... dongak n trus mendongak... aku jumpa dia!!!
bintang yang paling terang... trus ingt sahabat... hihihi... tp sahabat ingt aku ke x.. wallahualam..
aku tak berani meneka... just forget it!
aku smpai satu tmpat... kat blok B1 blakang umah warden.. aku xlarat.. kaki da rse semcm da..
aku cabut ksut.. truskan perjalanan.. mmg xsedap arrh!!
selesa.. trus... smpai blik.. gatai xgatai prangai aku dok sarung blik ksut tue.. baek punyer aku terpleaot kat depan blik org... nsib tutup pintu... aku lega gak sb xt'pleaot time kat dewan..klu x.. malu besar aku.. hehehe...
aku smpai blik... relx2... sembg2 nan mber... 3g... pastu mate dah ngantuk.. trus g blik air cuci muka... amik wuduk,
solat isyak n karang entry... smbil tgok foto2 yg aku amik nan mber td...
aku suke tgok pic2 tue...
ermmmm..aku dah ngantok.. nak bobok.. nitez!!
all.. especially 4 silent reader... ;)

No comments:

 
;