Saturday, October 2, 2010

MUSLIMAH PASRAH KETENTUAN YA ILLAHI...



Baru-baru nie.. adalah hamba Allah nie.. Aku dah anggap mcm abg sendiri... sebab dia 1 organisasi ngan aku.. tp sejak kebelakangn nie aku da xjoin sgt organisasi nie... sb aku rase sorg2 je.. walaupun dia organisasi yg dah serasi nan aku... tp aku xley arr g sorg2... nnt aku bowink sb xda sape nak borak... aku da pnah rase.. so aku serik ckit.. hehehe... btw.. baru2 nie bla aku tegur abg tu kerana hormat dia yg aku pnah knal dgn dia..tp dia jwb acuh xacuh jer.. dulu bla aku tgur, dia snyum n tnya mcm2.. org ckp... peramah la ktakn... tp sejak 2 menjak nie bla aku tgur... dia blas... tp hambar n xpndang pun muka aku.. senyum ape ag... then, pngerusi organisasi nie plak... bla bertmbung ngan aku... pandangan sleck gler... ape plak salah aku kali nie..?? aku tak pnah nak cari pasal ngan org...tp org selalu menilai benda yg xbaik kat aku... tnpa bertanya kpd aku n tanpa menyiasat sesuatu perkara tu...ntah la... mgkin jugak sebab "link" dorg bnyak... aku rmai kenal link2 dorg nie.. bla salah sorg link dorg tu knl ngan aku n ade masalah dgn aku... automatik! tersebar cerita dan aku akan jd tudingan jari mereka.. hushh.. nie msti ade something cerita d sebalik sikap mereka... Aku berdoa dan berharap agar semua ini akan cepat berakhir... "Ya Allah... aku merima dugaan Engkau sekali lagi... kuatkanlah hati aku... berikan aku kesabaran yang tinggi... Jauhkanlah aku dari berburuk sangka... Jauh kanlah aku dari Fitnah Durjana... Lindungilah aku Ya Allah...."
wahai teman... andai aku melakukan khilaf.. harap ditegur..andai aku terlanjur bicara.. harap dimaafi...andai aku menyakiti teman mu... bukanlah niatku sebenarnya... andai aku salah... ampunilah aku... andai panjang umur... harap ukhuah kita sebagai ssudara Islam dan sahabat..masih kekal abadi....

1 comment:

Jay said...

bersabarlah..adakalanya manusia sering salah sangka terhadap kita..tetapi allah itu maha adil..dugaan sebegini perlukan tahap kesabaran yang tinggi....insyallah dengan kesabaran pasti allah akan memberi kebaikan pada kita.:)

 
;