Tuesday, October 5, 2010

RUTIN cik Marie..

Hari ni bermula dari malam tadi... tengah aku menelaah buku Office Management tok test petang tadi, mate aku Subahanallah.. mengantok teramat!! nak plak roomate aku balik..dia g tutup lampu study dia and tinggallah lampu aku yg malap dan romantik berwarna merah tu.. hehehe.. pe lagi.. aku punye mate dah ngade2 nak ikut kemalapan lampu study aku tue..dah makin rapat...rapat..rapat... dan terpejam.. hahaha... ups!!!  ZzZzZzZ... (-.-)
sleepy


Waahh!!! macam2 ringtone alarm aku dengar pagi nie.. semmgnya tangan aku gatal dok set smpai 4 alarm..mcm2 bunyi.. yg pasti sumenyer bising...klu kat blik aku..aku pnye hp..mmg tak penah senyap nyer..roomate aku pun bengang agaknyer.. ngee~~ sooooorryyyyy roomate!! hehehe...

Terkebil2 mate tgok jam... Ouuuhhh!!! kul 7.00??? Waa!! toilet msti full dah! tu lar dlm kepala otak aku time tuh... aku kejut roomate n trus angkut sume barang2 mandian n towel.. g toilet... seperti yang dijangka... FULLHOUSE! hahaha... memang padan lar muke aku lambat2.. hehehe... takpe! Langkah bijak!! aku g cuci muke n gosok gigi dulu. Aku tgok member aku dah terkebil2 mate lame dok tgu dorg dlm toilet tue.. kdg2 aku terfikir.. dorg nie tdo ke ape dlm toilet?? huhuhu...

Dengan penuh kesabaran aku menunggu... sorg demi sorg menyusul aku ke toilet.. haha.. rmai gak yg lewat arienie.. yeah!! ade geng!! Tapi... sungguh aku menyirap!!! tengah aku dok tunggu turn yang kedua.. tetiba... ada sorg MANUSIA nie...dengan tak tau malunya..budak kuar dr toilet dia trus masuk.. berkerut2 dahi member aku tgok perangai dia.. "weh!! agak2 la der...kitorg tunggu ckit punye lame ko bley ptong Q???" Huisshh... mendatangkan kemarahan... aku rase cam nak ________ aje dia.. huhu.. nasib aku pose... xjadi.. aku tunggu la jgak.. memandangkan class aku start kul 8 suku arienie.. so agak longgar ckit lar timenyer... Dah tu.. aku mandi... then blah! siap punye siap..
Taaarrraaa!!!! Let's go gurl!!! Puan Suraya dah tunggu.. hahaha...

Aku arienie cbuk plak nak pkai heels.. selalunye time pkai blaze aku pkai heels..klu tak kasut sarung suda.. nganganga!!
ntah knape lar..myb sebab arinie aku pkai baju songket kot..agak semangat.. hehehe... semangat makin pudar pkai heels sb aku rase tetiba blakg kaki aku sakit dan melecet! adush!!! kenape tetiba?? huiii.. tak bley langsung aku nak bgaye.. terhinjut jugak aku.. tp tue lar...DSK an??? cover2 la ckit hinjut kaki aku tue.. hehehe... malu dow...

sampainye aku kat aras 3...cepat2 g blik comp n cabut kasut tue.. hehehe.. lega rasenye.. ngee~~
aku smpai2 pe ag??? on9.. hehehe... open fb like usually... hehehehe... jeng! jeng! jeng!
masuk da lecturer tersayang puan suraya.. ehehehe.. dapat keputusan test.. "agak" memuaskan lah.. hehe.. then.. yang wat aku sayang puan nie...dia bagi aku assgnmnt! waah! "suke" betul aku.. huhuhu...
kene wat proposal tentang travel utk 2 org...travel ke kelantan... huish! aku tak tau lar yg best2 kat ctue.. kene wat research la plak!! sape mangsa aku??? (fikir~ fikir~ fikir~) ngee~~
kasut yang menyebabkan aku berjalan seperti teetttt!!!!

silent ur voice!

dah settle sume.. time g class agama lak! ustaz khir Johari ustaz bertanggungjawab mengajar puteri2 kesayangan beliau yang "pemalu" teramat nie.. hehehe... utk pengetahuan u all... ustz suke cakap...
"saya suke dgn kelas kamu nie... tak banyak bertanya...biasanya budak2 mcm nie dah "pandai" tak payah nak jelaskan lagi" huhuhuhu.. TERBAEK la ustaz... ngee~~

dah abis tue.. aku dok kat kafe..pe lagi.. jap g ade test.. sume dok sane n dgn muke serius..terbelek2 buku OM tu smpai lunyai kot.. hehehe.. klu tak...tersusun rapi dan cantik je buku tue.. hehehe... aku cakap... test start kul 1.15.. member aku ckp lak kul 1.30.. ade yg cakap 1.00.. lagi terbaek.. huhuhu.. memandangkan aku sendiri tak abish2 baca sampai tak sedar jam menunjukkan kul 1.20.. mula xsedap hati.. aku nak cakap.. "erk...." tak sempat ag nak ckp... kwn aku DIDI....
"korg!! cik dah masuk..test! jom! jom!" waaa... seperti memahami perasaan ku yg tgah kacau bilau.. hehehe.. pe ag.. depa dengarlah ceramah by EYQASARA..penceramah yg tak pernah di undang.. hehehe..
"tue lah korunk! aku dah ckp start kul 1.15.... tak caye..."
"ye la eyqa..."
aku diam n truskan berjalan laju mengejar mase.. hihihihi....
kasut pown..time2 nie la nak tercabut.. berape kali dok tertonggeng-tongeng betulkan kasut... huh! sebal deh!!

sampai je kat class...dorg tgah dok bace ag buku..cik msih tggu student2 dia yang lemb__ nieh.. hehehe.. jgn mare kengkawan... aku tu yg lemb__ tueh.. hehehe.. :-P (sedar diri plak tueh!)
aku jawab dengan penuh perasaan... nak tau sb ape penuh??? sb penuh degan perasaanWAS WAS!! hahaha...
please babe! dont try this at home.. hehehe...
dah2!!! tuka topik!! suke korg yeak!! huhuhu...

aku nie.. tak abish2 hafazan.. ntah nape la penyakit (L+M=dok ado!!) lekat kat aku sem nieh.. aku baek punya menghafal..depan ustaz..adoi.. ketak' lutut beb!! lupe.. hilang... its all  disappear...ustaz cakap..
"usshhh..tak hafal lagi nie.. g bagi hafal lu..." urm... dengan menutup muke nan buku... okey ustaz... kenape aku bleh lupe???? hah!!! bley plak aku lupe ayat first.. huhuhu... mmg blur lar...
dah hafal...aku nak jumpe ustaz... baru nak bagun.. DIDI kuar... EYQA, ustaz cakap last khamis... uih!! dah hafal nie... p masuk..ustaz dah siap2 nak kuar.. waaa!!! hancurnye harapan aku... sob! sob! sob!! :'(

aku balik dengan perasaan "hancur" gak lar...tapi bertukar happy bla aku nampak gerai jambu...! time2 pose nie syok klu aku mamam buah tok berbuka.. hehehe.. pe ag.. sampai 2 inggit aku bli.. hehehe.. tue pun rase cam ta cukup jerk! tp nafsu mamam.. hehehe.. (eyqa..kawal k..) hehehe...

aku sampai blik... g blik kak aida plak.. then teringat lum solat.. pe ag.. trus mencicit lari g cuci muke n solat zuhur..pastu... tunggu smpai msuk waktu n solat asar lak.. abis je solat asar pe ag..dok depan laptop mengarang  entry "cerita eyqasara de' marie" hehehe... tulis blog la aku... pastu! aku dah agak2 cam nak senje.. g mandi... ajak member g kafe li mamam.. aku oder jer.. pas magrib ingt baru nak amik..

seperti yg dijanjikan.. kul 8 tepat! aku dah terpacak kat kafe...
"mak cik.. no 9.." ngee~~
"ade ke no 9???" terkejut!
"ouh???" aku da blur..
"jap eak!" mak cik dengan muke cuak..
"dik, tunggu jap yer...lupe..baru nak masak.." cuak! cuak! cuak!
huh..lapanyer... :(  [mengomel-ngomel dalam ati]
aku p jalan..g koop..bli nyum2.. hehehe.. aku smpai.. dok ciap! aku tunggu sowg2 cam ape jer.. huh!
alepas 15 minit menunggu...aku dapat..! yea! yea!

yummy...! hehehe..
balik blik..pe ag.. sebat lar.. lapa kowt...
dah abis.. relax2.. rutin seterusnya menghadap laptop dan! dan! kawan2 panggil... "eyqa.. discuss meeting jom..!!"
haaa... aku on je lar.. dah name tugasan... ehehehe...
macam2 gelagat lar ktorg discuss... aku suke auu.. sb happening.. asik gelak ajer.. nganganga!! hehehe...
aku dah ngantok.. dah settle.. nak tdow lar... hehe.. nitezzz all...
ehh!! jap! post lu.. hehehe... dadaaa... ;-)

wasalam.. <coretan hati eyqasara...>

1 comment:

Jay said...

beginilah hidup kalau berpuasa dan berbuka di negeri org..hehehe..satu masa yang Jay pernah lalui..:)

 
;