Sunday, October 17, 2010

AKU RINDU...!!!!!!!


guys.. entry kali ni cam xberapa menarik...
aku sendiri pun sebnarnyer xberape ade mood nak create entry..
sbnarnye aku susah ati..
aku tak tau lak nape..
aku rase jiwa kosong kowt..
ngee~~ :D
tp aku nak gelak jugak!!!
wlaupun aku rse cam pelik jew..
time susah ati pun aku nak gelak..
jgn slah fham k.. aku bukn sakit mental..
kang tetibe ade jer org dr tjg rmbutan dtg laporkn nak amik aku..
atas tuduhan.. "sakit mental"
uish..!!! simpang malaikat 44.. hehehe..
hari ini xder smgt.. nak g class pun malas ajer...
(erk?? bukan slalu ke aku mlas g class??)
huhuhuhu...
tp mlas kali ni thap melampau..
klu bley aku xmo g class lgsung...
aku terfkir2 xmo g dinner sabtu nie...
aku rse cam xsmgt.. hehehe..
baju aku tuh.. bg org pkai je la kan??
rmai ag yg nak join dinner tue..
erm...
aku dah mcm org ape ntah..
aku sndiri rse BOSAN!!!!
aku nak blik umah cepat..
baru semalam aku ckp nan ibu ayah aku..
" ibu..ayah... angah rindu..~~ :'( ...angah jauh.. xbley nak tlong ibu ayah... tp, angah sntiasa mndoakan ibu ayah stiap kali lepas solat.. ibu, jga kesihatan.. angah tau ibu xchat.. jgn wat keje berat2.. ade masalah tepon angah... angah mgkin tak bley nak tlong.. tp angah bleh jd pndgr masalah ibu... ayah plak.. jga pmakanan.. angah tau ayah keje susah payah nak cari duit utk kte sekeluarga..tp, kchatan ayah kene jaga jugak... InsyaAllah lepas angah abis blajar.. dapat keje bagus, angah tlong kluarga kta... angah nak ayah nan ibu tau.. angah bangga dpt ibu ayh mcm nie.. xsume org dpt.. walaupun kte di duga dgn pelbagai cabaran.. tp kta msih satu keluarga same2 menyelesaikan walaupun perit... angah ingt psan ibu.. "angah.. jgn tinggal solat.." pesan ayah.. "angah blajar rajin2..." angah rindu nak peluk ibu dgn ayah... lame sgt kta xjumpe.. raye aritu je kte jumpe kan??...." :'(

adik2.. klu bca entry angah nie.. tlong lar jd anak yg soleh dan solehah...
syurga kiter bwah telapak kaki ibu...
syg pd ibu ayh tunjuk la sekarg...
selagi mereka masih berada di dunia..
klu mereka dah xde..kta xleh nak berbakti dah...
nnt menyesal seumur hdup kte..
tp angah tau.. adik2 angah nie sume baik2...
juz korg nakal jer... hihihi...
tp jgn kenakalan korg nie smpai susahkan ibu ayah k..
ingt pesan angah..
along...
angah tau along bnyak mnderita...
angah tau ksah2 along...
ibu dah cerita.. bnyak bersabar yer..
Allah syg org yg sabar...
bnda yg susah kite nak dpt..
nikmatnye bsar bla kte dah dpt..
ingt tu.. :)

Lafaz Yang Tersimpan
Munsyid : UNIC

Luluh hatiku yang sayu
Menatap wajahmu tenang dalam lena
Kasih zahirkan laku
Sedangkan bibirku jauh dari lafaznya

Dan raut tuamu membekas jiwaku
Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu

Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar
tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang
melindungkan kalimah rahsia

Masih kubiarkan waktu
Melarikan lafaz kasihku padamu

Mengapakah sukar menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanyalah sekadar
tingkah
Cumalah ungkapan bisu kalimah rahsia

Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata

Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan

salam sayang dari angah... to my family n silent reader..

3 comments:

MoHd AmIrUL iQMal said...

woaaa...
ko bleh mnjdik angah yg trbaek tuk adik2 ko cntohi....
brtuah parent ko...hehehehehe

EYQASARA said...

InsyaAllah.. jd kakak kan...?? so kne tnjukkan contoh terbaek tok dorg.. hope dorg xtersimpang... :) ko pun bley jd abg yang baek tok adik2 ko an.. hehehe...

Jay said...

insyallah eyqa akan jadi seoarang anak yang solehah...semoga keluarga eyqa tabah menghadapi dugaan dan insyallah akan dirahmati allah s.w.t

 
;