Friday, September 16, 2011

Hobi baru ~ Instrumental Music

Perasan tak perubahan yang berlaku dalam usia kita? Semakin usia kita meningkat, sebenarnya semakin banyak perubahan yang kita lakukan dalam kita tak sedar. Dari segi pemilihan pakaian, pilihan makanan, warna-warna kegemaran, hobi, cita-cita dan masa depan. Huhh! segalanya berubah. Selera mengembang mengikut masa. 

Hobi aku yang terbaru sekarang ni suka mendengar lagu-lagu slow dan suka untuk mendengar instrumental music. Pada yang tak tahu, instrumental music adalah gubahan muzik atau rakaman tanpa lirik atau nyanyian dari sesiapa. Hanya muzik yang dimainkan daripada pelbagai alat muzik. Ada yang suka instrumental music dari piano, violin, guitar, trumpet dan macam-macam lagi. Instrumental music ni bukan hanya memainkan muzik-muzik yang slow layan gitu, NO! banyak genre yang boleh dipilih contoh instrumental hip hop, instrumental rock, instrumental pop rock, lainnye, ada saja dari smooth jazz, beautiful music dan banyak lagi. Kebanyakan instrumental music ni dimainkan di dalam drama-drama, filem-filem, atau video-video sebagai latar cerita.

Tapi untuk aku, aku lebih sukakan instrumental music yang slow dan layan jiwang. Bukan apa, kadang kala aku naik pening bila dengar muzik yang ntah apa-apa digabung pula dengan suara "sumbangan" yang menyanyi tu, aduh... migrain dibuatnya. Kepada yang mula nak kenal, nak cuba-cuba meminati instrumental music ni, aku akan sertakan beberapa link instrumental kegemaran aku yang memang sesuai lah kepada sesiapa yang otak lebih kurang aku yang layan leleh ni. Maksudnya suka kan muzik-muzik yang tenang untuk didengar. Ok? tapi ni link yang aku minat aje.. agak-agak anda tak berapa nak minat, search saja pada you tube..  *eleh! macam tak biase buat..


*aku lebih selesa menulis dengan gayaku sendiri..

1 comment:

Unknown said...

Betul tu..kita akn mengalami bbrp perubhan dlm hidup dr citarasa selera dsbgainya seiring dgn usia yg meningkat..

 
;