Wednesday, July 20, 2011

Jauh Rindu, Dekat nak Bercakar je!

kadang-kadang bila aku dah benci tu aku benci sangat-sangat. Sampai nak tengok muka dia pun aku dah tak mahu. Tapi bila aku diingatkan kenangan bersama dia, aku mula rasa rindu. Aku rasa rindu dengan kenangan kami. Nak sangat berjumpa macam dulu.

Bila lagu-lagu yang pernah mengiringi hubungan kami berkumandang di Mp3 atau radio, otak aku terus berputar bersama lagu mengimbau kenangan kami. Masa itu, barulah aku terasa ingin sekali menatap wajahnya, mendengar suara yang pernah dulu menghibur hati.

Tapi bila dikenangkan kembali saat pedih bersama dia, aku rasa tak sanggup untuk berdepan dengan dia. Risau perasaan ini akan membenci lebih lagi. Bukan aku tak mahu untuk memberi peluang.. Tetapi perasaan takut itu lebih tebal dari perasaan sayang yang sememangnya tebal untuk dia.

Hanya yang mampu aku lakukan adalah berdoa supaya dia baik-baik saja dan bertemu dengan insan yang lebih baik dari aku. Kenangan yang pahit itu mungkin bisa bertukar indah setelah semuanya menjadi sejarah..

No comments:

 
;