Friday, December 9, 2011

Semalam adalah CIKGU kita untuk hari esok.

Dunia ni penuh propaganda. Dalam sedar atau tidak, dunia ini adalah tempat lakonan. Setiap insan membawa watak masing-masing. Yang pada satu masa cerita kehidupan kita akan berakhir. Bila Allah berkehendak, secara tiba-tiba atau dirancang kita harus tamatkan segala lakonan.

Bicara tentang hati memang takkan pernah berakhir. Selagi nyawa di badan, selagi itu lah permainan dengan hati akan berdetik laju selaju nadi yang berdenyut. Masa takkan pernah berhenti, waktu takkan pernah menunggu.

Penat aku berjalan mencari kejujuran manusia, penat aku berlari mengejar perasaan yang sukar diungkap itu, penat aku menelaah hati yang sukar untuk ku temu jawapan, penat aku mengira detik-detik waktu yang aku tak tahu bila akhirnya.

Kini aku berhenti. Berhenti bukan kerana aku takut, berhenti bukan kerana aku pasrah, berhenti bukan kerana aku tak mahu itu. Tetapi aku berhenti kerana memberi ruang padanya, memberi ruang untuk diriku sendiri bermunajat kepada yang SATU.

Aku hanya berserah kepada Allah taala apa pun yang ditakdirkan. Sabar menunggu, insyaAllah ganjaran yang Allah janjikan. Pengalaman semalam, kelmarin dan sebelum ini aku terima sebagai satu pesanan dari Allah.  Bukan hari-hari kita bahagia, bukan hari-hari kita bersedih. Allah tak kejam. Dia cuma mengajar kita erti kehidupan.

*pengalaman semalam mengajar kita kehidupan hari ini.

3 comments:

Jay said...

Bersabarlah eyqa..allah pasti akan membantu dirimu...:)

EYQASARA said...

Jay: InsyaAllah.. meksih.. (^^)

Jay said...

sama2..Jay sentiasa mendoakan yang terbaik untuk eyqa...semoga allah mendengar doa jay

 
;