Wednesday, August 17, 2011

PENGHAYATAN SEBAGAI INSANI..

Ya Allah.. Engkau menurunkan hujan dan petir ketika mentari sedang bersinar. Engkau membiarkan aku mencari-cari di mana cahaya itu bersembunyi. Engkau membuatkan aku resah dan gelisah Ya Tuhan. Namun, setelah hujan berhenti, kau menghadiahkan aku sinar pelangi yang sangat cantik dihiasi pelbagai warna. Warna yang menceriakan hidupku ketika mendung kelabu sebentar tadi. MasyaAllah indahnya ciptaan Tuhan..

Ketika aku sedang gembira, Engkau mengirimkan kisah sedih Ya Tuhan.. Engkau menunjukkan pada aku bahawa hidup kita bukan hanya untuk gembira. Tetapi kadangkala harus menitiskan air mata untuk merasai kesengsaraan orang lain. Tapi kadangkala kita harus menerima dugaan dengan tersenyum kerana kita juga perlu menghargai titis-titis air mata..


Ya Allah.. lindungilah aku dari mencintai hambaMU lebih dari PENCIPTA ku Ya Rabbi.. Supaya aku sentiasa mendapat keredhaan mu.. Ya Allah, lindunglah aku dari segala rancangan jahat Syaitan Laknatullah... Supaya hati aku sentiasa bersih bersama MU terhindar dari kekotoran...

"..Allah tidak memperkenankan doa insan yang tidak perkenankan kehendakNYA.."

No comments:

 
;