Tuesday, August 23, 2011

Kebenaran Terungkap

Assalamualaikum. Firstly bersyukur tak terhingga sangat untuk hari ini. Alhamdulillah hari yang boleh dikatakan aku amat bernasib baik..*wah! ucapan macam YB YB plak kan? huhu.. Semalam, aku memang tak boleh nak lelap. Gelisah..terpusing sane, terpusing sini. Kalau nak diikutkan mau 360 darjah pusingannye. *melampau! Tapi tu memang suatu hakikat.

Alhamdulillah untuk yang pertama.. Aku berjaya menjawab soalan quiz yang berbaur test. Sebab biasenye quiz cover satu topik je, tapi ustaz aku anginnye kalini lain macam bila cover sekali 4 topik. *aduh! Tapi tu laaa..berdoa la siang malam supaya aku berupaya menjawab dengan pelbagai cara sekalipun. Alhamdulillah senyuman terukir dibibir bila menghantar walaupun kelam kabut. *ngee nampak permainan itu? haha.. ^^

Lagi! Untuk presentation akhirnya bahagian aku dah selesai walaupun ya Rabbi dugaan melimpah ruah macam larva gunung berapi! Mane lappy habis battery, slide show tak dapat buka, terpaksa postpone beberapa minit untuk mencari silap tang mane tak dapat buka. Haish! Berpeluh-peluh aku membetulkan. Akhirnya dapat jugak aku habiskan bahagian aku untuk perbentangan. Syukur sangat.  

Next! Sekiranya kita dipihak yang benar, Allah akan tunjukkan. Ada beberapa perkara terjadi dalam hidup aku sebelum ni yang memang membuat aku sedikit tertekan. *saja tunjuk cool actually..ngahngahngah.. tapi dalam hati aku sedih pilu meraung geram..gggrrr...tapi segalanya terungkai dan Allah serta keadaan memihak kepada aku. "Sesungguhnya ada ganjaran bagi mereka yang sabar" :D

Last yang tak berape nak last, *ayat macam k*****... aku dan kawan menghadapi kesulitan untuk bank in duit memandangkan maybank jauhnya 20km dari tempat aku belajar. Resah jangan cakap la sebab duit tersebut nak di bank in untuk membeli bag baru.. *untuk raya...kihkihkih :P Prebet pulak keje nak cekik darah aje pun. huhuhu..tapi berkat kesabaran, usaha..dicampur sedikit dengan doa dan tawakal..tak lupa juga kipas angin..hihihi..semuanya settle! Alhamdulillah..bag? Ni haaa..chumel tak? I love this colour..very nice..*actually aku tak suke pink! but...pink belacan ni memang sweet.. ngee~~ lalala..


No comments:

 
;