Tuesday, September 28, 2010

MAMAT SENGAL!!!

Aku da la comment kat wall someone nie.. aku bukannya darah keturunan pelbagai bangsa... bahasa melayu la jd bahasa penghantar aku... n bhasa yg laen aku faham dan aku plajari... aku ni bukan pandai sangat bahasa2 kelantan..terengganu...N.9.... so...aku tnya la kat someone nie hope dgn mnjawab dengan penuh adab dan berbudi bahasa.. tp tue lar... dah dasar truk pnya mamat... dia ckp "aku tuan punya ferrari tu...sape dok paham bahasa terengganu diam suda..." huh! bapak gila bahasa... sakitnye ati aku!!! ape g... aku sound gak arr dak tu... aku ckp " sombong nye jd manusia... watnye aku cakap bahasa aku bru tau.. sepatah haram ko tak paham..." dgn slumber dia jwb... " bahasa ape org xpaham?? tamil" adoi.. ni mmg bikin wa hot! aku geram... kuar bahasa trengkas dan shorthand aku... " seh ngeh leh... pastu aku ckp... ko ingt ko tuan punye kereta ferrari tu bley arr blagak nan aku???" haaa... bru garu kepala dia... xpaham bahasa aku... dan dan pastu ckp gurau... mase nie lar aku nak blas sume kata2 dia... aku ckp... " bahasa jaga ckit! agak2 nak bergurau pun..." then dia blas n admit kesalahan dia... huh! akhirnya... aku dah mlas nak bersuara and I said "up to u"... senyap trus mamat tue... huh! aku mmg bengang tahap cipan lar... dalam seumur idup aku...bley kira brapa kali aku mara...salah satunye dari "budak" nie.. mmg nak mkn kaki dia klu bersuara lebey2... hah! dah... abish... puas aku...

1 comment:

Jay said...

budak zaman sekrang tak tahu jaga tutur bahasa..bergurau biar bertempat..tetapi gurauan pun ada adabnya..tak boleh lebih2 takut menyinggung hati pihak lain..jagalah tutur kata kita seperti mana nabi junjungan kita menjaga tutur katanya..:)
benda yang paling tajam di dunia ini adalah lidah..:)

 
;