Tuesday, December 28, 2010

AKHIRNYA DIA....



Aku sangka dia penyelamat keadaan...
Aku sangka dia pelindung...
Aku sangka dia seorang yang boleh ku harap...
Aku sangka dia setia menemani...
Aku sangka dia kuat menghadapi...
Aku sangka dia cuba merubah keadaan...
Aku sangka dia akan terus buat aku tersenyum...
Aku sangka dia akan terus disisi...
Aku sangka dia takkan sanggup....

TAPI!

semuanya meleset bila dia melangkah pergi..

Ya Allah.. 
Kurniakan aku seorang hambamu yang benar-benar menyayangi ku..
Kurniakan aku seorang hambamu yang boleh mendampingiku walau apa rintangan..
Kurniakan aku seorang hambamu yang sentiasa boleh menjagaku..
Kurniakan aku seorang hambamu yang bernama sahabat, kekasih Allah..
Kurniakan aku seorang hambamu yang bisa menemaniku tatkala aku memerlukan..
Kurniakan aku seorang hambamu yang sentiasa membuatku tersenyum seperti dulu..
Kurniakan aku seorang hambamu yang percaya pada anugerah CINTA mu..

Ya Rabbi..
Andai aku bisa, akan ku pilih kebahagiaan untuk dia...
Tapi aku tak berdaya...
Senyuman, hasrat, semangat semua hilang...
Hilang bersama kenangan...
Hapuskanlah air mata ini Ya Rabbi...

Tatkala aku menulis blog ini...
Hujan bersama aku deras dan lebat...
Menangisi aku yang kehilangan dia...
Hujan dan angin yang sejuk...
Memeluk damai tubuh kecil ini...
Bersama air panas yang merembes di pipi mulus...
Sayang.. tangisan ini tiada yang memahami...



-EYQASARA-

2 comments:

Aidil Syukor said...

ehem2.....:)

Jay said...

andai aku di beri peluang,ingin aku hapuskan air mata duka mu,
ingin aku menempuh rintangan bersama mu..ingin aku buat kau merasai kebahgiaan,ingin aku membuat dirimu tersenyum semula..

Tapi tidak semudah itu...hanya allah yang mengetahui segalanya..
Rahsia allah maha besar..yang mampu aku lakukan berdoa untuk kebahgiaan mu dunia dan akhirat..
senyumlah untuk orang yang menyayangi dirimu..:)

 
;