Friday, May 16, 2014

BUAH BICARA HATI

Bila aku ingin melangkah jauh...
Aku ingin engkau yang menemaniku berjalan...
Bila aku ingin dibuai mimpi...
Aku ingin engkau yang menghiasinya...
Bila aku ingin melihat kecantikan...
Aku ingin engkau yang mengindahkannya...
Bila aku ingin memandang luas...
Aku ingin engkau yang menjadi objeknya...
Bila aku inginkan ketenangan...
Aku ingin engkau yang memelukku...

Harapan dan impian itu selalu ada untuk yang berani.
Kepercayaan itu adalah untuk insan yang ada kejujuran.
Kesetiaan itu adalah untuk insan yang menghargai.
Kecintaan itu adalah untuk insan yang mengasihi.

Dari segi lahiriahnya kelihatan kelam...
Tapi ku tinggalkan engkau dalam doa...
Dari segi zahirnya kelihatan hitam...
Tapi ku cerahkannya dalam hati...
Dari segi jelasnya kelihatan tak peduli...
Tapi ku tinggalkannya bersama Allah...

Bila engkau seorang sahabat...
Bila engkau seorang pendengar...
Bila engkau seorang perihatin...
Bila engkau seorang pemberi semangat..
Bila engkau seorang harapan...

Segalanya pulih.
Segalanya ada.
Segalanya punca senyuman.

P/s: Nota-nota ini buat mereka. Sumber pemberi motivasi. Sahabat hingga jannah.

No comments:

 
;