Monday, March 17, 2014

Rintihan Buat Kekasih Abadi

"Merenung akhirat itu membuatkan aku gerun, maka aku memejamkan mata seketika buat dunia.."

credit pic from google.

Ya Allah, 
Sekiranya dulu aku seorang yang alpa,
Ingatkan aku tentang duniaMU.

Ya Allah,
Sekiranya dulu aku seorang yang melakukan perkara lagha,
Ingatkan aku tentang hikmahMU.

Ya Allah,
Sekiranya dulu aku seorang yang buruk akhlaknya,
Ingatkan aku tentang panduanMU.

Ya Allah,
Sekiranya dulu aku seorang yang lemah imannya,
Ingatkan aku tentang hidayahMU.

Ya Allah,
Sekiranya dulu aku seorang yang hina,
Ingatkan aku tentang pintu taubatmu.

Allah, ingatkan aku sebelum aku menutup mata.
Allah, ingatkan aku sebelum tertutup taubat buatku.
Allah, ingatkan aku sebelum segalanya terlewat.
Allah, ingatkan aku sebelum aku masih berkesempatan.

P/s: Disaat tiada bahu buat bersandar, masih ada sejadah sedia terhampar..
LAGU SELINGAN (RAPUH BY OPICK)



1 comment:

Anonymous said...

kaki blogger

 
;